For en reaksjon på et myggstikk!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Se på det her da jenter.
Frøkna fikk myggstikk natt til onsdag, og det har bare blitt større og større og rødere og masse gule prikker inni.

Men det ser ikke ut til å være plagsomt, klø eller være vondt, så da lar vi det bare være.

Men ser jo ikke noe særlig ut..

Hvordan reagerer de små og dere på myggstikk?

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
Fikk ikke lagt ved bildet gitt...

Må få tatt et nytt....

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
På akkurat samme måten. Ser ut som ho har vannkopper, men jeg har sett myggen stikke henne. Heldigvis ikke plaga, men storesøster er skikkelig plaga.
 
Oi, så stort!!:eek: bra hun ikke er plaget!
Men makan for noen nydelige øyevipper:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Oi, så stort!!:eek: bra hun ikke er plaget!
Men makan for noen nydelige øyevipper:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Ja, har arva mine øyevipper ;)
Før hadde jeg så lange vipper at vippene kræsja i brilleglassene :p
De er nok dessverre blitt kortere nå fordi jeg har vært litt sløv med sminkefjerningen....

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
Huff det så virkelig IKKE bra ut!
 
Lillegutt har ikke blitt stukket enda..Men, jeg kan også få slike som frøkna di..Rødt, hardt og med gult inni..Væsker noen ganger blankt fra dem. Så fine vipper hun har! Gutten min også er begavet med slike lange fine, misunner han nesten! :p
Jeg reagere også veldig på myggestikk, men ikke sånn. Bare klør innmari og får gedigne hevelser.
Ser heldigvis ikke ut til at hun klør. For hun har ikke pilla på det. Og jeg tenker at det er en fordel ifht en evt infeksjon. For så lenge det ikke blir hull så bør det vel gå bra ;)
Ser ikke ut til at det væsker noe.

Hva tror du om infeksjonsfare i sånne stikk?
 
Jeg reagere også veldig på myggestikk, men ikke sånn. Bare klør innmari og får gedigne hevelser.
Ser heldigvis ikke ut til at hun klør. For hun har ikke pilla på det. Og jeg tenker at det er en fordel ifht en evt infeksjon. For så lenge det ikke blir hull så bør det vel gå bra ;)
Ser ikke ut til at det væsker noe.

Hva tror du om infeksjonsfare i sånne stikk?
Jeg har klødd hull på mange:p Tror ikke nødvendigvis infeksjonsfaren er større ved bitt enn ved andre overfladiske sår. Men om hun skulle klore på det så kan du jo bare rense en gang om dagen med pyrisept/klorhexidin eller bare springvann også.
 
Jeg har klødd hull på mange:p Tror ikke nødvendigvis infeksjonsfaren er større ved bitt enn ved andre overfladiske sår. Men om hun skulle klore på det så kan du jo bare rense en gang om dagen med pyrisept/klorhexidin eller bare springvann også.
Nei den er nok ikke det. Har tenkt tanken på å smøre på litt brukidin og sette på plaster til natta, men er redd hun da kommer til å begynne å skulle pirke vekk plasteret ;)

Jeg ser det an tror jeg.

Storebror har nettopp vært gjennom en runde med rensing og smøring av et skrubbsår på kneet som han fikk i bhg for ei tid siden. Ble betent gitt, og ei stor flate med gult puss. Og med en som hyler og skriker hver gang det skal renses, så ble det en gang om dagen med klorhexidin... Og så kom jeg plutselig på brulidinen i medisinskaoet og etter to smøringer er såret så og si borte ;)
 
Nei den er nok ikke det. Har tenkt tanken på å smøre på litt brukidin og sette på plaster til natta, men er redd hun da kommer til å begynne å skulle pirke vekk plasteret ;)

Jeg ser det an tror jeg.

Storebror har nettopp vært gjennom en runde med rensing og smøring av et skrubbsår på kneet som han fikk i bhg for ei tid siden. Ble betent gitt, og ei stor flate med gult puss. Og med en som hyler og skriker hver gang det skal renses, så ble det en gang om dagen med klorhexidin... Og så kom jeg plutselig på brulidinen i medisinskaoet og etter to smøringer er såret så og si borte ;)
Ja, brulidine har jeg også gode erfaringer med hos pasienter som har brukt det. Tror faktisk den er bedre enn bacimycin som er i samme gata. Vil tro at hun sikkert pirker mer om du tar på plaster ja, så jeg hadde nok også sett ann:) Godt hun ikke klør i alle fall..:)
 
Ja, brulidine har jeg også gode erfaringer med hos pasienter som har brukt det. Tror faktisk den er bedre enn bacimycin som er i samme gata. Vil tro at hun sikkert pirker mer om du tar på plaster ja, så jeg hadde nok også sett ann:) Godt hun ikke klør i alle fall..:)
Jeg var alltid vært vant til bacimycin, så er positivt overrasket over brulidine ja. Den blir med på ferie og skal smøres på evt skrubbsår med en gang ;)
 
Back
Topp