For en natt!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hadde glemt hvor mye mat disse babyene krevde :) Første natta og i går formiddag bestod av mye søvn - men så begynte ho for alvor å spise! Typ kronisk! Spiste lenge, sovna ved puppen, prøvde å legge ho ned, våkna, søkte puppen, la ho til andre puppen, spiste lenge, sovna, prøvde å legge ho ned, våkna, søkte puppen og så videre.. Og så begynte ho plutselig å lage lyd også! Skrek og skrek. Hadde fått mageknip, men jeg fikk beskjed om å bare fortsette å gi pupp, og være tålmodig, så gav det seg etterhvert! Etter tre timer med "tålmodighet", brist i mammahjertet og noen tårer, ringte jeg på, og ei veldig søt nattevakt tok ho med seg, gav ho varme omslag på magen, roa ho ned og fikk ho til å sovne. De hadde ho hos seg, så jeg fikk sovet et par timer ♡

Siden kl ett har vi holdt det gående igjen, men med noen korte soveperioder. Så nå er jeg trøtt, og gleder meg til mannen kommer, sånn at jeg endelig får tatt meg en dusj! Har fortsatt ikke fått dusja etter fødsel, så dere kan tro jeg føler meg fresh! I dag skal vi på legesjekk kl halv ti, og etter dèt håper jeg vi kan dra hjem :)
 
Virker som jeg hadde det enkelt da. Babyen min spiste bare rett etter fødsel, og så gikk det nesten døgn før hu spiste igjen. Etter det var det hver 2-3 time. Gikk kjempegreit:) ingen gråt eller hyl de første to ukene, fikk en myk start. Nå derimot har hun lært seg å hyle!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Usj, det hørtes ut som en slitsom natt! Da blir det nok himmelsk med en dusj og en kopp kaffe :) så blir man litt mer som seg selv igjen !
 
Husker med Oliver var jeg rimelig fortvila da jeg spurte jordmor "skal han virkelig ha mat igjen?! Han spiste jo for halvannnen time siden!!" Og denne gangen var det enda litt verre :b Men amminga går i det minste bra! Melka har kommet og ho tar puppen kjempefint - så da er det egentlig greit! Sist tok det noen dager.. Spent på vekta hennes etterpå!
 
høres ut som min natt nr 2, da vesla var litt over et døgn gammel o_O. bare at du var smart og ringte på for å få hjelp. Det gjorde ikke jeg, jeg tok sutten etter hvert for hun spiste ikke, bare suttet for å sovne og gulpet opp fostervann hun hadde svelget. Husker jeg sendte melding til min mann kl 3 på natta og skrev at vi fortsatt var våkne... Han lurte på om han skulle komme inn og hjelpe til. Snille mannen :)

Lykke til med vekta - skal du reise hjem i dag om alt er vel?
 
Ja, vi er hjemme nå :) Deilig! 3130 veide ho nå, veide 3345 ved fødsel - så det var vel ikke så galt syns jeg :)

Snill mann! Min var så teit at han påpekte hvor mye han gleda seg til å sove godt i egen seng.. Og der satt jeg og grua meg til natta. Han angra kjapt på at han hadde sagt noe tror jeg!
 
Min var også sånn kveld nummer to. Første natta hjemme. Han var ikke spesielt sugelysten før dette så jeg vekte han hver tredje time i frykt for at melka ikke skulle komme. Men den kvelden ble han plutselig ekstremt sugevillig, roa seg bare om han fikk suge. Så ga han smokken etter at han hadde sugd en del. Var jo ikke noe mat å hente fra meg uansett siden melka ikke hadde kommet. Melka kom morgenen etter. Da roa baby seg også, og ble til sovebaby:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Skjønner du gledet deg til en dusj da ja. Håper denne natta blir bedre. =)

Og forresten, gratulerer!
 
Hehe utrolig hvor mye de vil spise og kose:) min måtte ammes hver 3.time pga jeg hadde insulinkrevende svangerskapsdiabetes, og hans blodsukker måtte følges hyppig de første dagene. Så jeg måtte amme ofte. De var veldig behjelpelige på barsel og avlastet litt på natta:) fin vekt på babyen din:)


Mh
 
Hvordan gikk første natta hjemme?

Fin vekt på Stella. Hun gikk ikke mye ned ;-)
 
Amma vel seks ganger mellom kl ni og kl seks! Ho sovner ved puppen hver gang, men noen ganger fikk jeg lurt ho ned i redet sitt slik at vi sov videre begge to - andre ganger våkna ho med èn gang og søkte mer pupp! Så fort vi har fått bekrefta på helsestasjonen at ho går fint opp i vekt, så blir ho en smokkejente ja! :)
 
første natta hjemme var krevendes her også. Begge var vandt til masse lyder fra 4 netter på sykehuset. Fikk ikke henne til å sove i sin seng, bare inne i vår seng... Gikk seg heldigvis til ;-)
 
Å herregud, for en natt - igjen! Omgangssyke eller et eller annet, så jeg har løpt mellom senga og do sikkert 40 ganger :/ Fikk blackout på et tidspunkt også, gikk rett i bakken! Heldigvis ville Stella bare ha mat et par ganger, men ho måtte pent ligge på stellebordet mens jeg spydde ned HELE baderomsgulvet :( Stakkars lita, sikkert traumatisk for en sånn liten søtfis. Og å slappe av når man har en nyfødt og en på 2,5 er vrient! Jeg og Stella får holde senga i dag, så får mannen ta seg av Oliver. Foreløpig ligger vi i senga og ser barnetv hele gjengen. Som nevnt før; jeg blir skikkelig mann når jeg er syk, så masse sympati mottas med takk ;)

Magen trenger noe å jobbe med kjenner jeg, men orker ikke tanken på at alt evt kommer opp igjen. Tørre kjeks og doven Cola, er det ikke det de sier hjelper på kvalme..
 
Last edited:
Takk jenter! Går bedre nå heldigvis. Nå føler jeg meg bare slapp, og har vondt i hodet - men det er nok bare fordi jeg ikke har spist. Fått sove en time også. Tør ikke helt å bære Stella fra senga og inn på stellebordet når jeg føler meg sånn her, så mannen må få dobbelt opp med bleieskift i dag ;)
 
uff, stakkar deg. Godt å lese at du blir litt bedre nå.

hehe, mannen har ikke vondt av dobbel opp med bleieskift :-)
 
Huff, stakkars :( Farris blandet med eplemost/juice er bra vist du fortsatt spyr. Da får du sukker og saltet i farrisen binder noe av vannet i kroppen så du ikke mister alt væska :) God bedring
 
Har verken eplemost eller Farris dessverre, men har fått i meg en tørr loffeskive og noen salte potetgullflak. Guttungen drikker opp vannet og safta mi hele tida! ;) Nå har jeg "runda" Investigation Discovery, nå er de tilbake på episodene de viste på morran. Så nå er vi på Vox av alle ting. Og live fotball på mobilen. Takk gud for at Stella har sovedøgn - håper det fortsetter til i morra tidlig!
 
Back
Topp