For en liten luring eg har.

S.M.I 86

Forelsket i forumet
No sovnet småen. Nekter å sove Til vanlig og men idag tok han kaken. Skjønner det ikke. Holder på i timesvis med legging. dag og for natt. Han nekter rett å slett. Uansett hvor trøtt han e. Ender opp med at han blir overtrøtt og alt:(
tips?

Når legger dere han til vanlig da?
Vi drev å la småen her mellom halv åtte og åtte her en stund, og da var det bare baluba en times tid før han sovnet. Så la jeg han syv, og da tok det ikke lange tida før han sov, uten tull... Gjerne litt før syv også.
De har vel perioder de har litt mere "mark" i kroppen til vanlig også, så kanskje han er inne i en liten periode akkurat nå?

Legger han i 7tiden. Sovner mellom 9-9.30. Han viser all tegn til trøtthet. Men nekter å slappe av når han kommer til senger. Kaver, griner,skriker og styrer på. Ja håper det er bare en fase. Men han har holdt på sliken stund:(

Prøv å legg han halv syv, bare for å se om det hjelper... Kan jo hende.
Om dere syntes det er litt tidlig, men det funker så kan dere gradvis øke på så han er i seng til syv etterhvert.
Er jo så slitsomt når det står på sånn.[X(]

Hentet fra boka "Barn og søvn":

• finn en rytme el et fast ritual som markerer sengetid (senke aktivitetsnivået og gjennomføre samme ritual hver kveld til samme tid. Viktig å markere forskjellen mellom dag og natt)
  • unngå at barnet blir overtrøtt
  • lær barnet å sovne selv
  • ikke legg barnet rett etter kveldsmaten, barnet sover ikke godt når magen er full
  • våkner han om natten, gi kun litt vann. Prøv å unngå å skru på lys, ta opp osv...

Lære å sove selv. Uff. Prøvd men funka ikke. Og skrikekur er eg ikke fan av. Prøvde det litt men er ikke vits. Denne gutten er sta som bare pokker. Sovner ennå til pupp. Min egen feil. Vet ikke hva eg skal gjøre for å få han til å slutte. Han klikker gal om eg prøver å gi vann om natten.

Ser du har fått endel tips allerede,så kan bare si at jeg føler md deg. Kjipt å ha det sånn. Håper han sover greit snart[:)]

Back
Topp