For en forferdelig dag

smurfen

Elsker forumet
Må bare få ut min frustrajon, dere er jo de eneste jeg kan dele alt dette med, og dere er de eneste som skjønner [;)]
Min bestevenninne ( den eneste jeg har fortalt om prøvingen ) er kankje gravid.. vet ikke enda, men jeg er veldig redd hun er det.
Hun var borte fra jobb på fredag, fo hun var så kvalm og kastet opp. tenkta kanskje hun ble smittet av noen av barna i barnehagen ( hvor vi jobber sammen, på samme avdeling ) men ingen av barna har vært syke i det siste.. så det er jo rart. Og idag kom hun på jobb, men var fortsatt kvalm, og utrolig trøtt og sliten, og igår hadde hun i tilegg vondt i puppene!! Jeg spurte om hun hadde glemt pilla en dag ( for de har ingen planer om å få barn før on noen år ) og ja, det hadde hun!!! ÅÅÅÅ. Det her fikser jeg ikke! Hvis hun er gravid nå, så tipper det over for meg assa!! Det bare går ikke! Da vet jeg ikke hva jeg gjør!!! Vi som prøver og prøver, og ikke får det til.. ( enda hvertfall ) Så skal hun liksom glemme pilla en gang og bli gravid! Nei, ærlig talt!!! Hun hadde jo ikke engang blitt på langt nær så glad for å bli gravid som det jeg hadde blitt!! Jeg ble særiøst fysisk dårlig idag på jobb når vi snakket om det, fikk bare lyst å løpe ut å grine. Jeg ble så dårlig at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Jeg klarer ikke å være på jobb med henne hvis hun er gravid, skal hun gå rundt å glise, og snakke om det hele tiden.. Det hadde jeg ikke klart. Jeg unner henne alt godt.. men ikke å bli gravid nå. Det er min tur. Jeg som virkeilg vil!! Jeg klarer ikke bli glad hvis hun er det og si gratulerer. Sorry, men det klarer jeg ikke!!![:(][:(]
Jeg har eggløsning en av de neste dagene regner jeg med. Hjelp meg med å be om at vi skal få det til denne gangen!!
Håper hun ikke er gravid....
Vil jo ikke reagere sånn, ,men jeg kan ikke styre de følelsene. Er jeg blitt helt gal??

Takk for at du gadd å lese [:D]

Det hjelper mye å ha dere!!
 
du er ikke gal!! [:)] syns det er helt i orden at du har sånne følelser!! forstår deg veldig godt jeg og det vil nok alle som har prøvd ei stund!! man kan dessverre ikke gjøre noe med de følelsene som kommer i slike tilfeller,men vi vet jo at vi ikke mener noe vondt med det! det er bare så innmari frustrerende!!!! sender deg en stor klem!! bare føl deg normal du! [;)][:D] 
 
gal? nei absolut ikkje! håper du blir gravid snart! lykke til[;)]
 
Skjønner deg kjempegodt. Vanskelig å styre slike følelser, de bare må ut.
Krysser fingrene for at du får ønsket ditt om en baby oppfylt snart. Det fortjener du.
 
 
tusen takk for støtte!! Det hjelper virkelig!!! Håper at spiren sitter hos dere snart også!!! Vi fortjener det!!!!!!
 
Hei du!
Jeg kjenner meg igjen -så godt! Jeg forstår virkelig tankegangen og det er lov å tenke sånne sinna-tanker.
 
Jeg sluttet med pilla i sept' 05 og i april (i år) fikk jeg vite at jeg ikke kunne bli gravid på naturlig måte, pga tidligere svangersk. utenfor livmor. Det var helt jæv** å få beskjeden. Samtidig blir bestevenninna mi gravid -på fylla med en ukjent, fordi hun hadde glemt pilla noen dager.
Det raste litt sammen for meg og jeg synes ALT som skjedde var urettferdig og at alt jobbet imot meg.
 
Så, plutselig når jeg slutta å tenke på at vi skulle lage barn, testet jeg positivt. Dette skjedde fredag forrige uke og jeg kan fortsatt ikke tro at det er sant.
 
Det jeg vil si deg, er at det er lov å føle sinne/sjalusi/kanskje til og med litt "hat" når noen nær deg blir gravide. Men hold motet oppe; det ER håp. Jeg vet ikke hvor lenge dere har prøvd, men vær sterke sammen og søk råd og veiledning dersom dere ikke kan få barn naturlig.
 
Dessuten er det en sympatisk egenskap å kunne glede seg på vegne av andre og selv om det ikke er lett akkurat nå, så tenk på at du vil få en venninne som har first-hand informasjon til deg, når du blir gravid!
 
Lykke til!
 
ORIGINAL: youngatheart

Hei du!
Jeg kjenner meg igjen -så godt! Jeg forstår virkelig tankegangen og det er lov å tenke sånne sinna-tanker.

Jeg sluttet med pilla i sept' 05 og i april (i år) fikk jeg vite at jeg ikke kunne bli gravid på naturlig måte, pga tidligere svangersk. utenfor livmor. Det var helt jæv** å få beskjeden. Samtidig blir bestevenninna mi gravid -på fylla med en ukjent, fordi hun hadde glemt pilla noen dager.
Det raste litt sammen for meg og jeg synes ALT som skjedde var urettferdig og at alt jobbet imot meg.

Så, plutselig når jeg slutta å tenke på at vi skulle lage barn, testet jeg positivt. Dette skjedde fredag forrige uke og jeg kan fortsatt ikke tro at det er sant.

Det jeg vil si deg, er at det er lov å føle sinne/sjalusi/kanskje til og med litt "hat" når noen nær deg blir gravide. Men hold motet oppe; det ER håp. Jeg vet ikke hvor lenge dere har prøvd, men vær sterke sammen og søk råd og veiledning dersom dere ikke kan få barn naturlig.

Dessuten er det en sympatisk egenskap å kunne glede seg på vegne av andre og selv om det ikke er lett akkurat nå, så tenk på at du vil få en venninne som har first-hand informasjon til deg, når du blir gravid!

Lykke til!




ja, jeg ble så glad da jeg leste at du var blitt gravid, det er helt utrolig!!! Gratulerer igjen!!
Jeg sluttet også med pilla i sep-05. Jeg har vært og tatt blodprøver, og alt var normalt, så da trenger jeg vel ikke testes noe videre.. Så jeg tror jeg kan bli gravid, men det skjer jo pokkern meg ikke [>:] Skulle ønske jeg kunne legge fra meg tanken og ta det med ro. det er jo så mange her som har blitt gravid når de har gitt opp tanken på å bli gravid. men jeg klarer nok ikke det..
Jeg skal jo ikke klage. Det du forteller må ha vært utrolig vanskelig!! Det gir oss andre håp hvertfall!!!
Lykke til så mye med svangerskapet!!
 
fikk helt vondt inni meg da jeg leste innlegget ditt. [:(]
skjønner deg så godt!
på jobben min var vi 4 gravide, men jeg mistet. den ene fødte 2 dager før jeg fikk vite at vi hadde mistet. og nå går det 2 med store mager der....
det er vondt. sånn er det bare. man føler seg slem og ond, men det er vanskelig å gjøre noe med slike følelser...
men det er like vondt for de som er gravide at andre vender en ryggen pga det. [&o]
det vet jeg for det skjedde da jeg gikk gravid med jenta mi. et vennepar hadde prøvd i 6 år, og taklet ikke at jeg ble gravid. de kuttet kontakten tvert. det var kjempevondt for oss alle egentlig. men jeg skjønner dem. kjempevanskelig det der. [8|]
men hva med å være ærlig? fortelle (om hun ikke vet) at dere prøver/sliter, og at det er tøft for deg. så kanskje hun tar litt hensyn, og ikke bare snakker symptomer og babysnakk og sånn?

sender deg en trøsteklem og ønsker deg lykke til i alle fall.
fra en smurf til en annen smurf![;)]
 
Hei du!
 
Håper du har det bedre i dag, og at det blir DENNE pp som gir full klaff! Jeg synes absolutt ikke du er gal. Jeg tror det er helt normalt å kjenne på slike følelser.. Blir jo så frustrert når de som ikke ønsker å bli gravid blir det, men vi som virkelig vil må vente og vente og vente.........
 
Lykke til denne pp!!
 
Stakkars deg.
Du har helt klart lov til å føle slik du gjør, utrolig sårt at noen blir så lett gravide -og vi andre prøver og prøver...
Håper den sitter denne pp'en for deg!
 
Jeg skjønner deg så utrolig godt.
Jeg har vel ønsket meg å bli gravid igjen i nesten tre år, men vi hat ikke prøvd, siden det ikke passet inn med studier etc. Men den ene etter den andre ble gravid, og da bestevennina mi ble det, hun som ikke ville ha nummer to en gang, raknet det litt for meg også. Men jeg viste det aldri ovenfor henne, men hjertet mitt blødde en god del. Vel, men vennskapet var viktigere, og da hun fødte, tenkte jeg at det funker nok for meg også. Og det gjorde det året etter, og da snakket jeg med henne om det. Fortalte henne om hvordan jeg følte meg da hun ble gravid. Det var en god samtale, og vi kom hverandre enda nærmere. Men jeg forstår utrolig godt hvordan du føler deg akkurat nå!!! Men jeg er sikker, din tur kommer også!!!!
Stor klem til deg!!!
 
Sender deg MASSE babystøv og håper at det er DIN tur neste gang!
 
Tusen takk for all støtte! dere er så utrolig goe´!!! [:)]
Det hjelpåer virkeig å ha dere på sånne vonde dager!.. og på gode dager[:D]

Klem klem
 
Back
Topp