For en dag... (Litt klaging)

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Blææ, vært hos jordmor og lege. De motsier hverandre med tanke på svangerskapspenger og hva som faktisk er farlig/ikke farlig :( Vet ikke hvem av de jeg skal høre på for å si det sånn..

Skal til jordmor på mandag igjen da hu skulle undersøke litt mer, og legen skulle ringe til uka da han hadde fått undersøkt mer. Ble i første omgang sykemeldt en uke..

Og da begynte moroa med å si ifra til sjefen, og trøbbel med nye elektroniske sykemeldinger.

Vil jo gjerne være i jobb lenger så jeg kan ta permisjon med god samvittighet men samtidig så vil jeg jo ikke risikere helsa til meg og babyen..

Måtte bare få det ut, blir så kvalm og dårlig av å drive på og bli dratt alle veier og en sjef som absolutt ikke er medgjørlig, bare kald og avvisende..

Klem<3

Så frustrerende. Prøv å legg bort den dårlige samvittigheten. Den har aldri gjort noe godt annet enn at man blir stressa av den. Du må ta vare på deg selv og baby og det er bare du som kan ta de beste valgene for dere.

Stor klem :Heartbigred

Sender deg en stor klem :Heartred

Hva jobber du med?

Badevakt.. punktene de er uenige på er dykking, slag/støt mot magen og å jobbe i varmt miljø(fysisk krevende i 30+ og vasking av badstue, ca 90 grader). Jordmor vil ha meg på svangerskapspenger med en gang, legen tenker jeg fint kan jobbe til 18/20 uker ihvertfall, helst lenger.

Badevakt.. punktene de er uenige på er dykking, slag/støt mot magen og å jobbe i varmt miljø(fysisk krevende i 30+ og vasking av badstue, ca 90 grader). Jordmor vil ha meg på svangerskapspenger med en gang, legen tenker jeg fint kan jobbe til 18/20 uker ihvertfall, helst lenger.

Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Men tenker at jeg nok hadde hørt på jordmor som jo jobber kun med svangerskap.
De kan ikke "omplassere" deg litt på jobb da? Kanskje stå i kiosken eller noe lignende hvis det finnes det der feks?

Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Men tenker at jeg nok hadde hørt på jordmor som jo jobber kun med svangerskap.
De kan ikke "omplassere" deg litt på jobb da? Kanskje stå i kiosken eller noe lignende hvis det finnes det der feks?

Ja jeg stoler mest på jordmor, må se hva hu sier på mandag.
Og desverre liten mulighet for omplassering da det kun går på resepsjon, badevakt og vasking med rotasjon på 3 stk som er på jobb..

Legen mente dykking ikke var farlig og at det da ikke var fare for støt/slag mot magen før etter 12 uker+, sa ingenting på temperaturene.
Jordmor mener det ikke skal dykkes, enig i at det ikke er fare for slag/støt før vi er ved 12 uker/livmora over skambeinet, og synes ikke det er bra med varmen da hjertet allerede jobber hardere pga økt blodvolum og at det da kan ha samme virkning som for hard trening og føre til noe problem med oksygenopptak? (Husker ikke helt her altså men var noe i den duren)

Fikk svangerskapspenger innvilget sist svangerskap pga samme grunnene men ble ikke søkt før mye senere da jeg kun gikk til legen til uke 23 (28?) Og han nevnte aldri på at det var noe farlig.. og viste ikke selv at det fantes noe som het svangerskapspenger.

Da tenker jeg nok at jordmor er den legen burde høre på her. Det er jordmoren som har utdanningen om svangerskap og din helse gjennom svangerskapet. Dersom det er umulig å tilrettelegge, har du ikke noe på jobb og gjøre, og det er ikke din feil. Nå vet ikke jeg når du fikk barn sist, men det gjøres stadig ny forskning på svangerskap og mors helse, så det er godt mulig det har kommet ny forskning på de utfordringene du har i din jobb som tilsier at du ikke burde jobbe. Fastleger er dessverre ikke alltid like godt oppdatert som jordmødrene da de har flere fagområder å oppdatere seg på, i motsetning til jordmørdrene.

Ja jordmor skal kunne svangerskap så er jo den veien jeg heller, får håpe de finner noe å vise til som er mer konkret på hva som er farlig/ikke farlig.

Første barnet er bare 15mnd så er nok ganske likt grunnlag som da.
Da tenker jeg nok at jordmor er den legen burde høre på her. Det er jordmoren som har utdanningen om svangerskap og din helse gjennom svangerskapet. Dersom det er umulig å tilrettelegge, har du ikke noe på jobb og gjøre, og det er ikke din feil. Nå vet ikke jeg når du fikk barn sist, men det gjøres stadig ny forskning på svangerskap og mors helse, så det er godt mulig det har kommet ny forskning på de utfordringene du har i din jobb som tilsier at du ikke burde jobbe. Fastleger er dessverre ikke alltid like godt oppdatert som jordmødrene da de har flere fagområder å oppdatere seg på, i motsetning til jordmørdrene.

Legen min var også usikker da jeg tok opp svangerskapspenger, han visste egentlig fint lite om det. Jeg tok derfor kontakt med jordmor som med en gang sa at jeg skulle på svangerskapspenger. Hun fylte ut papirer for meg. For meg så var det beroligende og trygt at jordmor var så klar på at jeg skulle ha svangerskapspenger.

Ja håper jordmor også er bestemt når vi ses igjen på mandag, og tenkte å dele hva legen sa så kanskje jeg får en endelig "dom"..

Vet det er teit av meg, men føler meg så ukomfortabel når det blir så forskjellige meninger med to mennesker som liksom skal vite best også sitter jeg midt i mellom og bare viderformidler når de ikke er enig.
Legen min var også usikker da jeg tok opp svangerskapspenger, han visste egentlig fint lite om det. Jeg tok derfor kontakt med jordmor som med en gang sa at jeg skulle på svangerskapspenger. Hun fylte ut papirer for meg. For meg så var det beroligende og trygt at jordmor var så klar på at jeg skulle ha svangerskapspenger.

Ja håper jordmor også er bestemt når vi ses igjen på mandag, og tenkte å dele hva legen sa så kanskje jeg får en endelig "dom"..

Vet det er teit av meg, men føler meg så ukomfortabel når det blir så forskjellige meninger med to mennesker som liksom skal vite best også sitter jeg midt i mellom og bare viderformidler når de ikke er enig.
Da ville jeg tenkt på hva jeg egentlig vil selv. Er du trygg og komfortabel med å utføre arbeidsoppgavene dine som normalt? Har legen gode grunner til hvorfor du skal fortsette? Har jordmor gode grunner til at du ikke skal fortsette? Min opplevelse var hvertfall at jordmoren hadde mye mer kunnskap om dette enn legen min, noe som jeg opplevde som meget betryggende. Angrer ikke et sekund på at jeg gikk ut med svangerskapspenger.

Back
Topp