nr 1 og nr 2 var igangsatt pga overtid så tar ikke de med.
nr 3. (4 dager over termin)
Våknet en del ganger om natta med smerter. Men var ikke kjempevondt og var over før jeg våkna skikkelig og skjønte hva som skjedde. Tenkte egentlig ikke noe over det. trudde kanskje jeg hadde snudd meg brått i søvne, for sleit med mye smerter i bekken og symfysen på slutten likevel.
Sto opp i 8 tiden og la meg på sofaen. Kom noen gode tak innimellom men kunne gå både 10-20 og 30 min mellom. Tankene var inne på om det var fødsel snart, men turde ikke håpe for mye.
Da klokka nærma seg 12-13 begynte jeg ane hva som var i ferd med å skje. Og da klokak var 15 begynte jeg med rieteller. Men det var uregelmessig og lang tid mellom. Om jeg ikke husker feil var det type 12, 6, 18, 3 osv min mellom.
Da klokka var 18 begynte det å gjøre vondt og jeg gikk i dusjen. da jeg kom ut av dusjen og hadde tørka med kjentes det ut som jeg tissa på meg. kom en liten dam på gulvet, men det bare dryppa lett. Ringte føden, og kom inn kl 19.30. 4 cm åpning, og rier hvert 5 min.
bla bla bla, rier, smerter.....
klokka 23 først ble riene mer regelmessig og effektive og ikke minst vondere. Men ikek effektiv nok. Drypp klokka 00.30 på 6 (?) cm åpning, og da gikk det unna. 02.16 var han ute.
nr 4 (5 dager på overtid)
Kanonform på dagen. trudde jeg enda måtte vente mange dager på fødsel. Var absolutt ingenting som tydet på fødsel.
La meg klokka 00.30. Linus våkna klokka 2, og sambo gikk inn til han. Jeg sovna fort igjen. BRÅVÅKNA klokka 4 av en driiiitvond rie. Ble liggende å stirre på klokka. 6 min etter kom en ny. 6 min etter en ny en. 6 min etter en ny en.. slik lå jeg til klokka 4.45ca, og riene kom på sekunder hvert 6 minutt.
reiste meg opp fra senga og skulle gå i dusjen. Men da kom riene haglende på. De kom nesten konstant, og var ufattelig vonde. Klarte bare stå i dusjen i 5 min ca og vekte sambo klokka 5. Mamma som skulle være barnevakt kom klokka 6.30, og klokka 7.15 kom vi inn på føden. Kom inn med 6-7cm åpning, tette, vonde rier, og vannet gikk da jeg la meg i senga.
klokka 08.21 kom han ut :)