For dere som har vært gravid 3 gang eller mer..

Mammahjertet91

Lykkelig!
Hei, er gravid med mitt tredje barn.. Veldig nysgjerrig på hvilken forskjell dere damer har merket fra å være gravid tidligere å nå? Er vell å merke ca 5 år siden jeg fikk mitt siste barn så minnene er litt "svekket"..

Hei, er gravid med mitt tredje barn.. Veldig nysgjerrig på hvilken forskjell dere damer har merket fra å være gravid tidligere å nå? Er vell å merke ca 5 år siden jeg fikk mitt siste barn så minnene er litt "svekket"..
Magen kom fortere med nr3. Livmoren var lengre oppe. Ellers var det ikke noe annerledes i forhold til nr 1 og 2. magen var størst med nr2. Fødselen med nr3 var mye lettere og mer smertefri enn de to andre, men det kommer nokk mer av at jeg var avslappet og hadde fokus på pust, øvde en del ved hjelp av YouTube på pust før fødsel

Personlig syns jeg det har blitt tyngre for hver gang. Har nok noe med at jeg da allerede hadde små som jeg måtte løpe etter (har 3 i alderen 0-6år), blir eldre for hver gang og har vært mindre trent for hver gang.
I kombinasjon med lite søvn, kynnere og andre svangerskapsplager så blir det tungt :rolleyes:

Har dog kost meg med å gå gravid hver gang❤️

Magen var størst med nr 3, men hun var også den største av de. Og den eneste jeg ikke fikk SF med.
Også den letteste og raskeste fødselen (har styrtfødsler:wacky:). Var også mye mer moden denne gangen, trolig siden kroppen har vært igjennom det flere ganger før og vet hva den skal :)

Nr 3 var den eneste som kom til termin (de andre to var premature). Magen kom tidligere og tidligere for hvert svangerskap. Var selvsagt størst med nr 3 til slutt siden hun kom til termin. Selvsagt tyngre å gå gravid når man har små barn kontra ingen barn, men synes ikke det var så mye tyngre med barn nr 3 sammenliknet med barn nr 2.

Var 18 da jeg ble gravid med nr1. Er nå 30år, gravid i uke 33 med nr4.
Syntes svangerskapene har blitt tyngre for hver gang og magen har blitt større for hver gang.
Hatt litt ulike plager i svangerskapene.
Nr1 (18år) var største problemet bekkenlåsninger som kom tilbake hele tiden. Og det startet ganske tidlig. Og bekkenløsning senere.
Nr2 (19år) var største problemet veldig lavt blodtrykk, som gjorde meg svimmel og jeg besvimte flere ganger. Bekkenløsningssmertene ble også værre, og kom tidligere.
Nr3 (24år) var ene problemet etter det andre. Først hypermesis, så konstant migrene, og når alt det var over så var bekkene så ille at jeg slet med alle dagligdagse oppgaver.
Nr4 (30år) altså denne gangen, så har største problemet vært kynnere med smerter. Og smerter/stikkinger i underlivet. Samt bekkenløsningssmerter. I de tre forrige svangerskapene var det kun smerter bak i ryggen og i symfysen. Nå er det smerter i rygg, hofter, symfyse og nedover i sete. Samt av og til nedover beina.

gleder meg til å bli ferdig nå:p har gått opp ca lile mange kg i hvert svangerskap. Men magen har vlitt større for hvert barn, og kommet tidligere for hver gang.

Tyngre for hver gang.
Mellom nr 2 og 3 var det 10 år, noe jeg merket veldig godt. Fødsel nr 3 måtte også settes i gang 11 dager på overtid i motsetning til de andre som kom rundt termin.
Nå tre år senere er jeg gravid med nr. 4, og alle symptomene er enda mer merkbare :p

Tredje svangerskap her. Merket større forskjell fra 1. til 2. enn fra 2. til dette. Magen kommer fortere, mer kvalme og kvalmen varer lenger. Har også mer vondter enn i første svangerskap, hovedsakelig i ryggen.

Graviditet Nr 2 var tyngst kroppslig med ingen trening de to årene mellom Baby1 og Baby 2, og lite søvn pga urolige netter med eldste.

Graviditet nr 3 var lettest av alle 3, men Baby3 er hele 9 år yngre enn Baby2, og jeg var blitt sterk i kroppen i løpet av de årene pga mye turgåing.
Jeg var mye mindre trøtt og kvalm og hadde mindre vondter nå siste gangen, og fødselen var rask og enkel.

Er gravid med femtemann nå. Det eneste som var verst med første var kvalmen :p alt det andre har blitt tyngre for hver gang. Mer nedpress, vondere bekken, mer sliten og trøtt, og det er også tyngre for psyken nå. Usikker på akkurat hva det er som gjør det :)

Fem år mellom to og tre. Fikk mindre mage med tredje. Nesten ingen kynnere med tredje. Ble ikke trøtt eller «hormonell», men fikk mye bekkenproblemer. Fødselen vondest med nr tre

Back
Topp