For dere som har tatt blodprøve...

Anine91

Gift med forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
For dere som har tatt blodprøve på sykehus for å få bekreftet/avkreftet en graviditet etter innsett: Hvem ringte deg for å fortelle det (sykepleier/lege/lab/osv.)?

Skriv gjerne på hvilket sykehus du tok blodprøven :-)

Jeg skal ta blodprøve på fredag, og siden dette er det første innsettet har jeg jo ikke peiling på noen ting:rolleyes: Og har selvsagt veldig mange tanker i hodet...

Riksen har sånn at at skal de ringe deg, må du ta prøva der. Gjorde det fersk forsøket, på fryseforsøket tok jeg den på lokalsykehuset, men da måtte jeg vente 2-3 dager med å ringe Riksen for å få svar. Tas den borte der, må man ringe inn selv, da ringer ikke de. Men da 2-3 dager senere, siden prøva sendes inn.

Men jeg testa hjemme, så visste svaret, så blodprøva var egentlig ikke så farlig for min del :)

Riksen har sånn at at skal de ringe deg, må du ta prøva der. Gjorde det fersk forsøket, på fryseforsøket tok jeg den på lokalsykehuset, men da måtte jeg vente 2-3 dager med å ringe Riksen for å få svar. Tas den borte der, må man ringe inn selv, da ringer ikke de. Men da 2-3 dager senere, siden prøva sendes inn.

Men jeg testa hjemme, så visste svaret, så blodprøva var egentlig ikke så farlig for min del :)
Takk for svar :-) Lurer jo spesielt mtp en evt. negativ blodprøve. Hvis det er en sykepleier eller noe sånt, så kan jeg jo spørre om hva som er veien videre. Vet jo at det er 2 mnd ventetid på nytt innsett, men er redd det blir for tett opp mot ferien deres:sorry:

Takk for svar :) Lurer jo spesielt mtp en evt. negativ blodprøve. Hvis det er en sykepleier eller noe sånt, så kan jeg jo spørre om hva som er veien videre. Vet jo at det er 2 mnd ventetid på nytt innsett, men er redd det blir for tett opp mot ferien deres:sorry:
Jeg har bare fått positive, så ingen erfaring med negativ, dessverre :/
Men har ringt inn to aborter. Og da fått beskjed om å ringe inn første mens for å komme i kø.
Men vet ikke hvordan det er ved negativ blodprøve.

På Haukeland er det en hyggelig dame som ringer. Husker ikke om hun er sykepleier eller om hun jobber på lab. Vet dessverre ikke gangen i det om prøven blir negativ. Men vet at plassene på Haukeland er nesten full før sommeren .

På Haukeland er det en hyggelig dame som ringer. Husker ikke om hun er sykepleier eller om hun jobber på lab. Vet dessverre ikke gangen i det om prøven blir negativ. Men vet at plassene på Haukeland er nesten full før sommeren .
Takk for svar :-) Føler alle der er hyggelige:p Huff, vi får håpe på positiv, eller evt. at vi klarer å skvise oss inn i rekken.

Takk for svar :) Føler alle der er hyggelige:p Huff, vi får håpe på positiv, eller evt. at vi klarer å skvise oss inn i rekken.
Ja får håpe på det! Har du tatt ny test hjemme eller? :) jeg er spent på om de har skvist meg inn før eller etter sommeren.

Ja får håpe på det! Har du tatt ny test hjemme eller? :) jeg er spent på om de har skvist meg inn før eller etter sommeren.
Nei, jeg har fått helt testsperr:p Frem til i går kveld tenkte jeg jo at jeg ikke var gravid, så hva var vitsen med å teste...?:wacky: Men så fant jeg ut at jeg ikke kan være så negativ. Samtidig orker jeg ikke en negativ test, og spasere rundt i klasserommet på jobb og late som ingenting. Så jeg har tatt fri fredag, til å ta blodprøve, skrive på eksamen, trene og slappe av. Kanskje jeg tar en test fredag morgen, så slipper jeg å få beskjeden på tlf.

Håper du får skvist deg inn:D

Hører til på Haukeland og der ringer de deg for å fortelle svaret :) jeg tar blodprøva på lokalsykehuset her (bor på østlandet). De ringer deg med engang de har svaret :) Du får og avtalt hva som skjer videre hvis det er negativt, så det er veldig greit :)

Vi tar ikke blodprøve, kun hjemmetester :)

Back
Topp