For dere som har opplevd det

Mammaine:)

Forelsket i forumet
For dere som har opplevd at slimproppen er gått, når startet fødsel etter det. :)
Og den kan vel gå litt og litt ?? Mvh
 
Hos meg gikk vannet ca kl4 på natta, så kom slimproppen litt etter det (15 min kanskje)

startet å få litt tak i ryggen ca en time etter. Var i aktiv fødsel i 20 tiden dagen etter og jenta var født ca 24 t etter vannet gikk:)

Men det finnes mange varianter, med søsteren min som fødte et par uker før meg gikk slimproppen først, derretter startet fødselen ca 6 dager etter.
 
Hos meg gikk vannet ca kl4 på natta, så kom slimproppen litt etter det (15 min kanskje)

startet å få litt tak i ryggen ca en time etter. Var i aktiv fødsel i 20 tiden dagen etter og jenta var født ca 24 t etter vannet gikk:)

Men det finnes mange varianter, med søsteren min som fødte et par uker før meg gikk slimproppen først, derretter startet fødselen ca 6 dager etter.
Takk for svar , satser på at det er noen uker igjen enda . Er bare i uke 35;) Men er ganske sikker på en det var det som nettopp skjedde her , men jeg tror ikke det var hele .
 
Første barnet: slimproppen begynte å gå akkurat én uke før fødsel, 38+1, fredag 22 april. Så kom det mer slim på mandag 25 april, og på torsdag 28 april kom det litt utpå dagen og masse på kvelden. Våknet natt til fredag 29 april av at resten av slimproppen gikk og litt av vannet.

Andre barnet: det kom litt 33+0. Så kom det mer 36+4. Fødte 36+5 :)
 
Første barnet: slimproppen begynte å gå akkurat én uke før fødsel, 38+1, fredag 22 april. Så kom det mer slim på mandag 25 april, og på torsdag 28 april kom det litt utpå dagen og masse på kvelden. Våknet natt til fredag 29 april av at resten av slimproppen gikk og litt av vannet.

Andre barnet: det kom litt 33+0. Så kom det mer 36+4. Fødte 36+5 :)[/QUOTE Takk for svar :) Får bare vente å se . Har født to ganger før , men første startet med vannet gikk , andre ble jeg sittet i gang med , og da også gikk vannet .
 
For dere som har opplevd at slimproppen er gått, når startet fødsel etter det. :)
Og den kan vel gå litt og litt ?? Mvh
Den kan gå litt etter litt ja,og ikke alle merker noe til slimproppen. Denne gangen her merket jeg det, det var ikke tvil. Først kom litt, og så kom resten. Tror det gikk noen dager før babyen kom ut. :) visste jo da at det ikke var lenge til. Mener den gikk en fredag,og at tirsdag var hun født.
 
Den kan gå litt etter litt ja,og ikke alle merker noe til slimproppen. Denne gangen her merket jeg det, det var ikke tvil. Først kom litt, og så kom resten. Tror det gikk noen dager før babyen kom ut. :) visste jo da at det ikke var lenge til. Mener den gikk en fredag,og at tirsdag var hun født.
Litt spennende da , men kan godt vente til meste uke, da er jeg i uke 36;)
 
Litt spennende da , men kan godt vente til meste uke, da er jeg i uke 36;)
Ja, det er nå heldigvis trygt om babyen skulle komme. :) Men ikke sikkert du blir å merke noe til det. Har slimproppen gått,så er nok fødsel ikke langt unna. Du kan bo kjenne på kroppen at det nærmer seg, men om det er to dager til eller ti dager er vanskelig å si. :) ventetiden like før baby kommer er fryktelig spennende, nyt tiden!
 
Første tegn til slimpropp 5 dager før fødsel. Uregelmessige rier fra dagen etter første tegn. Proppen gikk gradvis helt til godt inn i aktiv fødsel.
 
Ja, det er nå heldigvis trygt om babyen skulle komme. :) Men ikke sikkert du blir å merke noe til det. Har slimproppen gått,så er nok fødsel ikke langt unna. Du kan bo kjenne på kroppen at det nærmer seg, men om det er to dager til eller ti dager er vanskelig å si. :) ventetiden like før baby kommer er fryktelig spennende, nyt tiden!
Kjenner at kroppen jobber litt ekstra om dagen om
Du skjønner . Så får bare vente å se ;)
 
Fødsel startet samme dag med første, så gjett om jeg var giret da den gikk 2. Gangen (hele gikk første gang og mye over et par dager andre gang). Men med nr 2 tok det vel opptil 1,5 uker før det startet.
 
Fødsel startet samme dag med første, så gjett om jeg var giret da den gikk 2. Gangen (hele gikk første gang og mye over et par dager andre gang). Men med nr 2 tok det vel opptil 1,5 uker før det startet.
Helt ok å vente en ukes tid her også ;) Men samtidig så er det jo litt spennende å se hvordan kvinne kroppen fungerer :)
 
Gikk i en stor dæsj, fødsel dagen etter.
 
Den kan gå flere ganger, går den tidlig dannes det en ny. med nr 3 her gikk den 3 uker før fødsel, og den gikk igjen et par dager før jeg fødte.
 
Takk for svar :) Jeg vet det kan ta litt tid , og bra er det nett nå. Men samtidig godt å vite at kroppen modnes ;)
 
Her gikk slimproppen en søndag etter søndagstur, og det var med tegningsblødning. Så da visste jeg at ca innen et døgn kom det til å starte. Mandag morgen rundt kl 6 startet riene☺️
 
Back
Topp