For dere som har hatt første skoledag

mocca82

Elsker forumet
Hvordan gikk det??? Hvordan synes dere det var? Synes dere at dere fikk den info dere trengte osv.
Vi venter spent. Skolestart til mandag. En spent gutt som venter her
 
Sig mocca82
her og er første skoledag i morgen
Er så spent på hvordan det blir
Spent på om gutten får asistent time hver dag eller om de samler det opp til en dag eller hvordan de vil gjøre det''
Håper dagene blir som PPT sa om at det blir kortdag mandag,onsdag og fredag og langdag på tirsdag og torsdag.Hørte snakk om det kansje ikke ble slik
 
Her hadde guten første skuledga på torsdag. Vi møtte opp ved flaggstanga og blei møtt av rektor, inspektør, tre lærare, to assistentar, SFO-leiar og ein lærling.

Rektor prata litt (mellom anna om at det skulle vere minnemarkering for 22/7 på fredag), og så blei elevane ropt opp ein etter ein. A-klassen først, så C-klassen (som skal ha ein del timar saman med A) og til slutt B-klassen. Alle elevane gjekk fram og helste på rektor og sin lærar.

Då alle var ropt opp fulgte foreldre etter læraren og elevane inn i klassen og fekk lit informasjon om korleis dagen skulle vere (bli litt kjent, ha friminutt, ete lunsj, vere ei stund på SFO, så bli henta eller vere på SFO til henting). Deretter fekk vi lov til å ta bilete av ungane ved pulten sin og så måtte vi gå.

Vi henta guttungen litt før kl 15, då var han ute og sykla og koste seg på SFO. Dei hadde fått lesebok, og leksa til fredag var å få bokbind på den og skrive navnet sitt utanpå. Eg fekk ikkje vite så mykje om kva som hadde skjedd, for det var hemmeleg i følge guten. Men han sa det hadde vore kjekt...

Han gledde seg til skulen på fredag og hadde hatt det fint så vidt eg forstod då eg henta han. Lillesøster var med for å hente han og han viste ho stolt rundt på SFO, i gangen der han har jakken og skoa sine, forklarte om dei ulike basane på SFO, viste skogen utanfor skulen, osv. Så eg trur han trivs så langt i alle fall.

Lykke til med skulestart i morgon!
 
Vi hadde første skoledag på torsdag og det gikk kjempebra. Det var en kort skoledag på 1,5 time, men vi ble stående og skravle med noen andre foreldre etterpå så ungene fikk lekt seg litt på skoleplassen også.

Da vi kom ble vi møtt av rektor og lærerne. Først sang fadderklassen for dem. De var utrolig flinke og så ga de hver enkelt elev en rose etter at de hadde håndhilst på rektor og læren.
Så gikk vi inn i klasserommene og vi foreldrene fikk være med en liten stund så samles vi i fellesrommet til SFO rett utenfor etterpå der vi fikk litt info.
Akuratt der og da syns jeg at vi fikk masse info, men merker at nå begynner spørsmålene å komme, men vi har fått ukeplan der det meste står og vi lærer vel etterhvert.
Etter den korte skoledagen ble vi anbefalt å ta med ungene hjem og ikke bruke sfo den dagen.
Så det var først på fredag det ble en skikkelig dag. Da leverte vi på morgenen og faren klarte å slutte litt tidligere på jobb så han ble hentet kl 15. Egentlig veldig greit for det var en veldig sliten gutt.
Men han storkoser seg såååå og det er bare morro på skolen. Han kjenner også veldig mange fra før, men han har også virkelig godtatt at nå er det nye voksne som passer på han og det er godt at han er trygg på dem. Han tar ikke alltid til seg fremmede personer så jeg var litt spent, men de har jo hatt litt tilvenning så han har jo møtt flere tidligere også.

Håper det fortsetter å være like positivt fremover.
 
Back
Topp