for dere som bruker emla-plaster ofte

tindra

Elsker forumet
vi har stor forbruk..en pakke med 2 plaster koster 104.- dvs 52.- pr plaster. noe som er svært dyrt i lengden.
blei tipset på apoteket i går om at det finnes 20pk,men at vi trengte resept av legen.

kasta oss på den...ikke forde vi trodde det ville bli så mye billigere,men for å slippe å handle så ofte.

resept fikk vi og idag da vi skulle betale kom overaskelsen...litt over 300.- :))))
vi hadde regnet med minst 900.-

så...for alle dere som ofte bruker emla plaster så lønner det seg virkelig å be om rsept på 20 :)

plaster med bedøvelse i. settes på før blodprøver,innsetting av veneflon osv..

ORIGINAL: frøkenkanin

Men dette plasteret skal ikke brukes på babyer!

mulig det må være i samråd med læge...men plasteret har vær brukt på mine barn inne på b.avd fra de var svært små babyer.
på kuvøsa ble de ikke bedøvd,der bruktes sukkervann..
men etter de kom ut på selve avd har de satt på plaster foran stikking og vi har i innkallinger til sykehuset på poliklinisk besøk blitt bedt om å ta på før besøket..

uansett...
va kun ment som et "sparepængtips" så får det bli opp tel kvær ænkelt kæm som bruke plasteret eller ei..

ORIGINAL: LiLlEkUlAoGfReDrIk!

ORIGINAL: frøkenkanin

Men dette plasteret skal ikke brukes på babyer!

så rart at de brukte det på mini på sykehuset når han var baby da[8|]

ganske sikker på at mainn din bruke en på småtassa på jobb å...så fræmt det e tid ;)

Takk for tipset.[:D] Vi trenger heldigvis ikke så mange plaster nå, men det kan jo fort bli nyttig når jeg får flere barn.

e' du "pysen" på stikking???
æ syns alt går bra bare dæm hold sæ unna fingran mine ;)

Har ikke brukt det før nå i helga, men sykehuset deler dem da ut rundhåndet før de skal stikke[;)]

Ett annet tips er å bruke emla krem på tube også med plaster(vanntette)fåes kjøpt på apoteket. Her i hjemmet bruker vi emla krem annen hver dag pga bytting av nål til insulinpumpe og jeg ble så lei av å kjøpe pakker med alt for mange krem tuber i forhold til plaster for gikk alltid tom for plaster mens har et lager av emla tuber.[;)] 

Back
Topp