Her bæres det mye, og helt fra starten av - syntes det er veldig greit å slippe å alltid ha med vogn, samtidig som det åpner for så mye mer turglede med å bære
hos oss så liker jeg best bæresjal når de er små, samme om det er for å bære hjemme, eller ute på tur! Det gir god støtte til både stor og liten, den lille sitter lunt og godt, og jeg har baby så tett på meg at jeg kjenner både temperatur og små tegn på misnøye eller slikt.
Når bebis blir sånn ca fire/fem måneder går jeg over til sele ute på tur, men bruker ofte sjalet hjemme
har fra før brukt manduca og ergobaby performance pga at disse er ergonomisk riktige både for bærer og barn på lengre turer. Det anbefales for "riktig" belastning for barnet at knærne kommer høyere opp enn rumpa, i en sånn froskestilling. Det er også derfor Babybjørn selene ikke anbefales for mer enn kortere avlastning, fordi barnet blir hengende mer etter skrittet - noe som absolut ikke kan være det spor godt, og som heller ikke er riktig for hofter og rygg. Belastningen for bærer blir også mye større, da barnets armer og bein vil komme lengre ut fra din kropp, noe som gir mere belastning, og mer svai i ryggen for bærer!
Denne gangen har jeg også en ergobaby 360, rett og slett fordi den har ergonomi riktig bærestilling også om man skal bære barnet med ansiktet fra seg. Nå har det aldri vært ett problem her å ha barna vendt mot meg, og fra de var ca 10/12 måneder har jeg alltid bært på ryggen på lengre turer. Men tenker nå med tredje bebis på veg, som nok pent bare må være med over alt, så kan det være greit etterhvert at lille kan se framover en gang i blandt. Dette blir nok ikke mye brukt for oss, da det blir tyngre å bære på denne måten enten det er ergonomisk eller ei, men den 360 vant også testen både av forbrukere og fysioterapauter - også har vi jo da både mulighet, samt andre valg her hjemme
Puuuuh, ble langt dette