For de som sliter med forholdet

Leit å høre at du har det sånn. Det er trist å lese om samspillet deres. Et godt samspill er jo så viktig for den lille dere har sammen også. Skulle ønske jeg hadde noen gode løsninger for dere.

Fint å lese ar dere har prøvd terapi samme, men leit at det ikke fungerer. Det høres ut som mannen din har en del å slite med, kanskje det kunne være lurt om han gikk til psykolog noen ganger alene. Jeg bare tenkte at hvis han selv har hatt opplevelser tidligere i livet som kan påvirke tilknytninhsmønseret hans og hans indre arbeidsmodeller.

Jeg heier på deg og ønsker deg alt godt!
 
Hei TS.

Jeg hadde det veldig likt deg når vi fikk vårt første barn. Jeg fikk beskjed av jordmoren min om at det første året i barnets liv bør man ikke evaluere forholdet, for ofte går det vanskelige over.
Jeh og irriterte meg ofte over han og tenkte at jeg klarte meg vel så bra uten hans hjelp. Han var heller ikke veldig engasjert i barnet. Men menn har ofte en slik innstilling til et spedbarn for det er jo ikke så lett å kommunisere med det. Nå når barnet vårt er eldre (og vi har fått flere barn) er han en fantastisk pappa og leker og styrer på med de hele dagen, ikke vet jeg hvor han får energien fra. Jeg sitter med babyen nå og men denne gangen vet jeg at med en gang babyen begynner å vise personlighet og vil leke og tulle og tøyse så er han der og han er mye gøyere enn mamma. Jeg håper det ordner seg for dere, og det skader ikke å snakke med han om det :)
 
Back
Topp