For aktiv i magen?

Lille lys

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Oktoberfruene 2018
Går det an at fosteret kan være for aktivt? Kan hende dette er er dumt spørsmål men jeg er 21+4 uker på vei og synes gutten i magen er helt utrolig aktiv.. leser om andre som er like langt på meg som kanskje kjenner mest om kvelden eller slikt, men her føler jeg at jeg kjenner han nesten heletiden gjennom dagen. Med sparking, snur seg og sprelling inni der..
er det andre som også har det slik eller har hatt det slik i andre svangerskap? Vet noen om dette er normalt og bra?
Haha håper jo at dette bare er ett sunnhetstegn men man blir jo bekymra for alt gitt...

Jeg har også hatt full rulle de siste dagene. Gir seg når jeg er ute på noe, men med en gang jeg slapper litt av igjen starter det opp. Er 20+3 nå, så tror det er mye som er normalt [emoji6]

Det går visst ikke an at babyen er for aktiv visstnok, det er bare positivt :)

Min har noen dager der det er litt liv hele dagen, noen dager der det er heeeelt baluba innimellom, og andre der det er relativt stille. Det er vel fra uke 24 man skal begynne å følge nøyere med på at det er liv hver dag.

Forstår deg veldog godt.

Mye rart man skal bekymre seg over:-)

Nå er jeg førstegangs så kan ikke svare noe av egen erfaring, men synes dette hørtes ut som et positivt tegn jeg:-)

Fra det andre har informert meg når jeg har klaget over mangel på bevegelse:hilarious: så merker man mer og mer aktivitet jo større og sterkere barnet blir og barnets sove/hvilemønster kan variere i graviditeten og fra barn til barn.

Lykke til. Sikker på det går bra;)

Jeg har også hatt full rulle de siste dagene. Gir seg når jeg er ute på noe, men med en gang jeg slapper litt av igjen starter det opp. Er 20+3 nå, så tror det er mye som er normalt [emoji6]

Godt å høre at andre har det på samme måte, ble litt beroliget nå [emoji5]

Det går visst ikke an at babyen er for aktiv visstnok, det er bare positivt :)

Min har noen dager der det er litt liv hele dagen, noen dager der det er heeeelt baluba innimellom, og andre der det er relativt stille. Det er vel fra uke 24 man skal begynne å følge nøyere med på at det er liv hver dag.
Så bra å høre! [emoji5][emoji5]

Går det an at fosteret kan være for aktivt? Kan hende dette er er dumt spørsmål men jeg er 21+4 uker på vei og synes gutten i magen er helt utrolig aktiv.. leser om andre som er like langt på meg som kanskje kjenner mest om kvelden eller slikt, men her føler jeg at jeg kjenner han nesten heletiden gjennom dagen. Med sparking, snur seg og sprelling inni der..
er det andre som også har det slik eller har hatt det slik i andre svangerskap? Vet noen om dette er normalt og bra?
Haha håper jo at dette bare er ett sunnhetstegn men man blir jo bekymra for alt gitt...
Vi har også ei meget aktiv tulle i magen. Er førstegangsgravid. Jeg merket sparkene sparkene hennes allerede i uke 15 på tross av at morkaka ligger foran. I uke 17 kunne samboer kjenne spark gjennom magen og i uke 21 så vi tydelige spark utenpå magen begge to. Hun har vært i farta konstant på de tre ultralydene vi har vært på til nå og jeg merker henne gjennom hele dagen men unntak av noen pauser da jeg antar hun sover. Alle sier det kun er positivt og et trivselstegn, så jeg tror ikke det er grunn til bekymring. I tillegg er det veldig betryggende å merke henne i så stor grad. [emoji173]

Litt misunnelig kjenner jeg :) 21 uker i dag og jeg skulle ønske jeg kjente mer.

Han i magen her er også skikkelig aktiv. Synes det er sååå koselig! Har kjent ham siden uke 15, og hver dag siden uke 17. Noen dager kjenner jeg ham bedre enn andre, men han er nok egentlig like aktiv hver dag :)

Kjenner veldig mye liv med lille i magen... Men mener å huske at forrige graviditet var lillegutt ennå mer aktiv. Han tok helt av inni magen. Veldig ofte jeg ble skikkelig uvel pga han styret så... Jeg ser på det som et sunnhetstegn.Bare positivt at babyen er veldig aktiv, selv on det ikke bestandig er like behagelig for mor etterhvert som baby blir større ;)

Etter 1,5 svangerskap har jeg lært at det er ytterst få ting som er unormalt.

:laughing025

Back
Topp