For 3. gang på 2 mnd...

SingerAlite

Gift med forumet
VIP
Novemberlykke 2015
(Beklager langt og frustrert innlegg)..så har sønnen min fått øreverk. Dere som har ørebarn, hva gjor dere? Jeg har veldig lyst å få en henvisning til øre-nese og halspoliklinikk da jeg syns 3. ganger på så kort tid er forferdelig. Synes så synd på han :( fastlege mente det ikke var nødvendig selv når jeg sa at så snart det er over, så tar det ikke mange dagene før det kommer tilbake. Hvordan krever jeg en grundig sjekk, evt. hjelper det med noe medisiner? Blir jo dumt med antibiotika, men må det til, så må det jo bli sånn, tenker hvertfall jeg.

Rådvill da vi har prøvd så og si alt vi har kommet over av råd nå. Helsestasjonen var ubrukelige og henviste til fastlegen. Grrr.. vurderer å bytte fastlege nå. Vi var inne med falsk krupp en gang. Legen sa neisj, falsk krupp, sikkert bare tørr hoste. Tok opptak og video av han og viste til legen dagen etterpå da han ikke var blitt bedre, men verre! Da var han enig plutselig og han fikk noe pulver blandet i noe væske som han fikk i munnen.. har sett som en gal etter en ledig fastlege nå, alle har full liste.

Siste spm, de som ikke har fastlege blir henvist til legevakt fra de åpner til klokken 3. Om jeg bytter fastlege og havner på venteliste (går det?) er det da legevakt vi skal kontakte om det skulle være noe? Jeg har sørgelig internett og får ikke søkt opp noe. Tar 11 forsøk før jeg får postet noe her i det hele tatt.. ja, beklager.

Ser også at jeg muligens har postet feil og at denne skal inn på "sykdom". Unnskyld til moderatoren

Hei! Jeg prøvde å søke det opp for deg, men har plutselig problemer med å åpne sider selv (typisk...). Men, sånn jeg har forstått det har du din gamle fastlege til du evt får den du står på venteliste hos. Tror du kan si opp den fastlegen du har ved å gå ut av fastlegeordningen, men her er jeg veldig usikker. Håper du får bedre svar!

Bare en tanke, kan du ringe legen og kreve time på dagen og håpe din er fullbooket så du får snakke med en kollega? Kanskje kollegaen vil gi deg henvisning? Ellers syns jeg du burde få henvisning eller en veldig god forklaring for hvorfor noe sånt kan regnes som normalt hvis du ikke får det. Har ingen erfaring selv, så jeg aner ikke hvor ofte ørebetennelse rammer, men tre ganger på to mnd virker veldig ofte. En vil jo ikke proppe de små fulle av antibiotika heller.

God bedring til den lille og håper dere får snakke med en spesialist snart :)

Du kan alltid dra til legevakten om det er noe utenom åpningstid.
Ville tatt meg en tur på biblioteket og søkt opp en privat lege, så slipper du det offentlige, og får ordentlig hjelp med en gang. ;)

Back
Topp