For 3,5 mnd siden var Norge samlet mot en ekstrem person...

Seemless skrev:

Labambie skrev:

frk S skrev:
Kvinner blir ikke voldtatt fordi de går med korte skjørt eller trange topper. Kvinner blir voldtatt fordi noen voldtar de.

JA! Og det har heller ingenting med etnisitet å gjøre 

Nei, det har det ikke. Likevel mener jeg at det hadde vært preventivt å:
1. Innføre en lov som sier at utenlandske statsborgere som begår drap, voldtekt og lignende SKAL sone i hjemlandet uansett hvilket land det er. Da disse menneskene er fullstendig klare over straffene i sitt land, tenker de seg om flere ganger før de begår seg ut på lovbrudd.

2. Straff for voldtektene må skjerpes for alle uansett nasjonalitet.

3. I etterforskningen og rettsbehandlingen av voldtektssaker bør det ikke være tillatt å føre bevis for hvordan kvinnen gikk kledd, om hun flørtet, hvor mange partnere hun har hatt før, om hun noen gang har hatt sex utenfor forhold eller er over gjennomsnittet sminket. Man skal ikke bli spurt om klær, oppførsel, fortid osv i det hele tatt under etter forskningen, og det første spørsmålet fra politimann som tar imot voldtektsanmeldelsen skal ikke være: "sikker på at du ikke var med på det selv?".

4. I tilfelle voldtektsmann gjør det på grunn av tidligere traumer, norsk eller utenlandsk, bør han dømmes til tvunget psykisk helsevern, ikke sitte litt i fengsel i noen måneder, bli enda mer syk der, og slipp ut igjen og fortsette å voldta.

sign

IsThaBeth skrev:

Tøsa skrev:
Det jeg tror tråden her egentlig handlet om er at vi burde ta et standpunkt mot voldtekt, og støtte ofrene, ikke vise avsky mot innvandrermenn.

Samme som 22. juli, da vi valgte å stå sammen for ofrene.

Etter å ha lest denne tråden går det opp for meg at grunnen til at så mange greide å vise kjærlighet til ofrene, og ikke hate gjerningsmannen er fordi han er norsk.

Ble du overrasket over egen konklusjon?

Absolutt ikke. Det har vel gått opp for meg for lenge siden for å være helt ærlig.

Tøsa skrev:

mammatileijente skrev:

Tøsa skrev:

mammatileijente skrev:

Tøsa skrev:

mammatileijente skrev:

En jente skal kunne gå naken ned Karl Johan uten at det skal skje henne noe! Blir for dumt for meg å legge ansvaret over på jenta som blir voldtatt! For det er på en måte det man gjør når man trekker ikke klesstil og alkohol.

Men det er ikke sånn.
Hvorfor ikke prøve å beskytte seg selv da og la være å gå naken?

Er vel ikke akkurat mange som går nakne i Oslo.. men poenget mitt er det samme.. uansett hvordan en jente går kledd så skal hun ikke bli utsatt for voldtekt!

Det er ikke sånn sier du.. men det skal være sånn mener jeg.. at det ikke er sånn.. er det enkelte som klarer å ødelegge.. nemlig voldtektsmennene.

Alle VIL at det skal være sånn, men man kan ikke ta utgangspunkt i hvordan man ønsker ting skal være hele tiden.
Noen ganger må man handle ut ifra hvordan ting faktisk (og desverre) ER.
Jeg sier ikke at man skal gå i burka, men man bør unngå å gå lettkledd alene dritings i mørket. Mener jeg.
Det oppfordres også til å ikke gå alene. Man går ikke da ut alene bare fordi man vil at man skal kunne gå alene, gjør man vel?

Nei, skjønner at du ikke mener man skal gå i burka.

Men hovedsaklig så vil jo de fleste ikke gå alene.. de fleste kler seg ordentlig.. men så blir man litt for fulle.. så mister man litt heminger.. man tørr mer.. som feks å gå alene.. man tørr ta en pirattaxi.. men tar kanskje av seg ytterjakka si.. og under så har man kanskje en pen pluse. men som viser litt mye.. og ut fra disse punktene her.. så er man et objekt for mange..

Og veldig mange av de som er overfallsvoldtatt i Oslo i det siste.. de hadde full bekledning på seg.. de gikk i høst/vintertøy..  Så tror nok ikke bekledning uansett har så mye å si

Jeg ville aldri ha gått utfordrende kledd på byen.. men folk er forskjellig.. og det respekterer jeg.. men så synd at ikke alle gjør det.. Og uansett klesvei.. burka, bikini, hotpants osv osv.. så er man ikke fritt vilt.. Og det irriterer meg forbaska mye at enktelte menn mener!!! Kan ikke få sagt hvor sint jeg blir!

Hvem er det som ikke blir det?
Jeg er 100 % sikker på at alle her inne er helt enig i det.

Selvfølgelig.. regner med at alle mener det.. men jeg kjenner jeg blir så forbanna når jeg snakker om tema.. for blir så irritert over de menn som tar seg sånn til rette som de gjør.. og mange synes heller ikke de gjør noe galt!

mammatileijente skrev:
Selvfølgelig.. regner med at alle mener det.. men jeg kjenner jeg blir så forbanna når jeg snakker om tema.. for blir så irritert over de menn som tar seg sånn til rette som de gjør.. og mange synes heller ikke de gjør noe galt!

Klart det. Skulle vært mulig å gått ut naken som det er sagt tidligere uten at noen innbiller seg at de kan ta seg til rette av den grunn.
Det er heller ikke hvordan kvinnfolk kler seg eller oppfører seg som er problemet, ei heller det som skal takes tak i.
Det er mannfolka som voldtar som er problemet.

Betty Poop har sagt det som bør sies om klesdrakt i denne sammenhengen.

Det er så underlig at folk trekker frem urgamle intervjuer med somaliere for å påpeke at "se, det finnes innvandrere som mener sånn-og-sånn" - når disse tre har meningsfeller i ethvert etnisk norske nabolag. Blant både kvinner og menn. Som om det er verre når noen fra Somalia sier det.

Tøsa skrev:

mammatileijente skrev:

Klart det. Skulle vært mulig å gått ut naken som det er sagt tidligere uten at noen innbiller seg at de kan ta seg til rette av den grunn.
Det er heller ikke hvordan kvinnfolk kler seg eller oppfører seg som er problemet, ei heller det som skal takes tak i.
Det er mannfolka som voldtar som er problemet.

Helt enig med deg!

KristineBirgitte skrev:
Jeg blir så flau på vegne av de som lirer av seg sånne holdninger!

Folk får vel slike holdninger pga folk som dette:  http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Reduce skrev:

KristineBirgitte skrev:

Folk får vel slike holdninger pga folk som dette:  http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Å la seg påvirke av hva 3 mennesker mener, når de utgjør en forsvinnende liten del av det store mangfoldet...

Da forhåndsdømmer man ganske greit.

hissigproppen skrev:

Reduce skrev:

KristineBirgitte skrev:

Å la seg påvirke av hva 3 mennesker mener, når de utgjør en forsvinnende liten del av det store mangfoldet...

Det er fra 2008, kun presset frem i disse dager for å sverte og få frem mest mulig dritt. 

Labambie skrev:

hissigproppen skrev:

Reduce skrev:

KristineBirgitte skrev:

Det er fra 2008, kun presset frem i disse dager for å sverte og få frem mest mulig dritt. 

Ja, det også.

Det må man si Labambie! Morsomt å se at det fortsatt går an å få en tråd på 10 sider her inne! :)

Jeg er forøvrig helt enig med deg!

Labambie skrev:

hissigproppen skrev:

Reduce skrev:

KristineBirgitte skrev:

Også om det er fra 2008? Det er jo slik holdninger enkelte innvandrere har, ett helt jævlig kvinnesyn. Det er jo ikke akkuratt noe nyhet at enkelte har kun ett syn på oss norske damer, og det er at vi er lettkledde billige h****.  Og ser du på statestikkene som har vært på nyhetene den siste tiden, så er jo det vannvittig mange kriminelle invandrere i Norge.  Ja det er mange kriminelle nordmenn og, det er ikke det jeg sier. Så jeg mener helt oppriktig at vi skal sende hjem "dritet" og heller ta godt i mot de som er her for å leve ett fredelig liv.  Slik utviklingen er nå er ikke bra, ikke denne verden jeg vil at mine døttre skal vokse opp i.
Og en ting er sikkert og hvist, og det er mange nordmenn er VANVITTIG naive. De er så opptatt av å snakke om hvor rasiste vi nordmenn er som er kritiske til å huse de kriminelle innvandrerene at de lukker øyene for alt. 

Og siden dette er BV og ting må inn med t-skje her: JEG SIER IKKE AT DETTE GJELDER ALLE INNVANDRERE, OG JEG SIER HELLER IKKE AT ALLE NORDMENN ER LOVLYDIGE, MEN JEG SIER AT DET ER VELDIG MANGE KRIMINELLE INNVANDRERE I NORGE!

HOIII!! for en sinnsyk tråd... har ikke lest alt, men enig med HI.. La oss stå sammen mot VOLDTEKT og voldtektsmennene, ikke spre drit, fremmedfryk og splittelse ved å dra frem detaljer om rase, hudfarge, religion osv.. dette er vel egentlig helt uvesentlig?
Ja, det er en mørkhudet mann på bildet som går rundt på face nå... men hva vet vi vel om han?! Kanskje er han 3. generasjons innvandrer, født og oppvokst her, med familie og venner i Norge.. Kankje er han adoptert og har vokst opp med norske foreldre?! Kanskje er han i Norge pga. jobb eller utdannelse?! Vitner om uvitenhet å uttale seg om å sende hjem hit og dit.. Ja, la oss sende "problemet" bort herfra, så han kan voldta i et annet land i stedet!? For de kvinnene er ikke like mye verdt de da, siden det eventuelt er ok? Det er da norske overleger som voldtar og mishandler, men det er ingen som sier noe om leger generelt da?
Nei, dette går på enkeltpersoner, ikke hudfarge! La oss stå sammen mot drittsekkene som gjør landet utrygt for jenter og damer...

Reduce skrev:

Også om det er fra 2008? Det er jo slik holdninger enkelte innvandrere har, ett helt jævlig kvinnesyn. Det er jo ikke akkuratt noe nyhet at enkelte har kun ett syn på oss norske damer, og det er at vi er lettkledde billige h****.
  Og ser du på statestikkene som har vært på nyhetene den siste tiden, så er jo det vannvittig mange kriminelle invandrere i Norge.  Ja det er mange kriminelle nordmenn og, det er ikke det jeg sier. Så jeg mener helt oppriktig at vi skal sende hjem "dritet" og heller ta godt i mot de som er her for å leve ett fredelig liv.  Slik utviklingen er nå er ikke bra, ikke denne verden jeg vil at mine døttre skal vokse opp i.
Og en ting er sikkert og hvist, og det er mange nordmenn er VANVITTIG naive. De er så opptatt av å snakke om hvor rasiste vi nordmenn er som er kritiske til å huse de kriminelle innvandrerene at de lukker øyene for alt. 

Og siden dette er BV og ting må inn med t-skje her: JEG SIER IKKE AT DETTE GJELDER ALLE INNVANDRERE, OG JEG SIER HELLER IKKE AT ALLE NORDMENN ER LOVLYDIGE, MEN JEG SIER AT DET ER VELDIG MANGE KRIMINELLE INNVANDRERE I NORGE!

Hvis du går på en hvilken som helst bygdefest, pub, eller disco, så vil du (kanskje til din overraskelse) finne utrolig mange norske menn(og kvinner) som også har dette synet på norske damer. Særdeles lite spennende å diskutere at noen innvandrere mener dette, da kan vi like gjerne diskutere at noen mennesker har dette synet, ikke sant? Angående den påståtte naiviteten, så vil jeg heller være det enn fordomsfull og trangsynt. 

IsThaBeth skrev:

Reduce skrev:

Også om det er fra 2008? Det er jo slik holdninger enkelte innvandrere har, ett helt jævlig kvinnesyn. Det er jo ikke akkuratt noe nyhet at enkelte har kun ett syn på oss norske damer, og det er at vi er lettkledde billige h****.
  Og ser du på statestikkene som har vært på nyhetene den siste tiden, så er jo det vannvittig mange kriminelle invandrere i Norge.  Ja det er mange kriminelle nordmenn og, det er ikke det jeg sier. Så jeg mener helt oppriktig at vi skal sende hjem "dritet" og heller ta godt i mot de som er her for å leve ett fredelig liv.  Slik utviklingen er nå er ikke bra, ikke denne verden jeg vil at mine døttre skal vokse opp i.

Hvis du går på en hvilken som helst bygdefest, pub, eller disco, så vil du (kanskje til din overraskelse) finne utrolig mange norske menn(og kvinner) som også har dette synet på norske damer. Særdeles lite spennende å diskutere at noen innvandrere mener dette, da kan vi like gjerne diskutere at noen mennesker har dette synet, ikke sant? Angående den påståtte naiviteten, så vil jeg heller være det enn fordomsfull og trangsynt. 

AMEN! 

Back
Topp