For å unngå å revne

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Okei, mulig dette blir litt tmi men here it goes :) Er det noen spesiell salve eller olje man burde bruke down there for å forebygge revning under fødselen? Og eventuelt når burde man begynne å smøre? :)

Haha ser for meg at jeg blir liggende på bade gulvet med føttene i været for å kunne massere mellakjøttet :D

Finnes masse oljer og kremer. Selv smørte jeg ikke med noe på magen første gang. Fikk ingen strekkmerker selv om jeg var liten (48kilo når jeg ble gravid), 70 kilo når jeg skulle føde. Jeg brukte en olje på høna (var livredd for å revne), men jeg ble klippet under fødsel, men revnet alikevell. Så denne gangen har jeg ikke tenkt å smøre med noen plass. Smører boobsa, men det er fordi jeg er så tørr nå som det er kaldt ute, og jeg flasser fra di gamle strekkmerkene på puppene, sikkert fordi di tøyes igjen

smurte ikke noe sist, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen (uten om ufktighetskrem/kokosolje på magen og brystene pga ja kløe i forbindelse med at huden er tørr)..
Jeg revnet sist, men det var kun pga min skjønne gutt fant ut at han skulle komme ut med hånden forran munn og nese et godt stykke ned hadde ikke revnet om han ikke hadde hatt hånden sin der...

Venninna mi fikk den der av svigermoren sin på babyshoweren med beskjed om at sønnen skulle hjelpe til å massere :D
Holdt på å dauue!!
Hahah, da hadde eg daua og :D
Men sikkert greit å få hjelp, hahah:)

Ikke smørt noe noen av gangene. Gjør man akkurat som jm sier, så skal det gå helt greit.. ihvertfall den infoen jeg har fått og det har funket begge gangene :) ingen rift, så lenge man presser når jm sier og ikke når man ikke skal presse :)

Hadde ikke på noe sist, og da hadde jeg styrtfødsel med kun 2 pyntesting, så da ser jeg ikke behovet for å smøre nå heller:)

Smurte ikke med noe sist og det var i grunnen like greit; det ble vakuum- og tangforløsning med jordmor som lå på magen for å presse barnet ut. Utrolig nok revnet jeg (så vidt jeg vet...) bare innover, så å smøre "mellomkjøttet" hadde ikke hjulpet mot det uansett. :)

Har ikke smurt med noe de to andre gangene, og vært igjennom 2 styrtfødsler uten å revne, så jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen også :)

Brukte den oljen fra wedela sist. Har den fortsatt, så kommer nok til å bruke den igjen. Kan ikke skade hvertfall tenker jeg :)

Smurte med den Weledaoljen første gangen, og revnet ikke, men fikk et lite klipp siden frøkna valgte å komme med den ene armen langs hodet :p

Har hørt at det kun hjelper første gangen. Akkurat grunnen til hvorfor det ikke er noen hensikt på fødsel nr 2 osv vet jeg ikke, men kanskje fordi kroppen da har vært gjennom det en gang og er litt mer tøyelig? Smurte uansett ikke med nr 2 og revnet ikke da heller, men fikk et lite klipp den gangen også. Så jeg dropper hele smøringen denne gangen også.

Smurte med den Weledaoljen første gangen, og revnet ikke, men fikk et lite klipp siden frøkna valgte å komme med den ene armen langs hodet :p

Har hørt at det kun hjelper første gangen. Akkurat grunnen til hvorfor det ikke er noen hensikt på fødsel nr 2 osv vet jeg ikke, men kanskje fordi kroppen da har vært gjennom det en gang og er litt mer tøyelig? Smurte uansett ikke med nr 2 og revnet ikke da heller, men fikk et lite klipp den gangen også. Så jeg dropper hele smøringen denne gangen også.

På meg så var det keisersnitt første gang. Hvis det blir vanlig fødsel på meg denne gang,så blir det første gang: -) tenkte smøre, så får vi se :-)

Back
Topp