For å få effekt av vitaminene/kvalme

Lykketreff

Gift med forumet
Tror legen sa sist at hvis jeg holdt mageinnholdet nede ca 20 min etter å ha tatt vitaminene hadde de effekt, men er litt usikker. Andre som har fått sånne råd? Mener også å huske det må gå en halvtime mellom at en spyr og pusser tenner. Stemmer det?

Tror legen sa sist at hvis jeg holdt mageinnholdet nede ca 20 min etter å ha tatt vitaminene hadde de effekt, men er litt usikker. Andre som har fått sånne råd? Mener også å huske det må gå en halvtime mellom at en spyr og pusser tenner. Stemmer det?

Uff , vet ikke helt.....ville bare si at jeg syns synd på deg. Har du hyperemesis?
Pass på deg selv, særlig at du får i deg nok væske og ta kontakt med lege/ jordmor slik at du får oppfølging om det går på helsa laus.

Angående tennene så må man vente en stund med å pusse dem ja. Dette fordi det er syre i oppkast, og hvis man pusser tennene mens de er syre på så sliter man ned emaljen, eller noe :P

Uff , vet ikke helt.....ville bare si at jeg syns synd på deg. Har du hyperemesis?
Pass på deg selv, særlig at du får i deg nok væske og ta kontakt med lege/ jordmor slik at du får oppfølging om det går på helsa laus.
Takk! Har ikke hyperemesis, nei, og noen dager holder jeg flere timer uten å spy, mens andre går det maks en halvtime uavhengig av om jeg spiser eller ikke. Skal høre med legen igjen, men glemte å spørre sist jeg var innom så tenkte jeg skulle høre med dere. Takk for hyggelig svar!

Angående tennene så må man vente en stund med å pusse dem ja. Dette fordi det er syre i oppkast, og hvis man pusser tennene mens de er syre på så sliter man ned emaljen, eller noe :P
Ja, sist visste jeg ikke det og pusset med en gang i flere uker (her ville jeg brukt en smily med facepalm, men aner ikke hvor jeg finner dem :p ). Satser på en halvtime jeg, eventuelt tar jeg en tlf til tannlegen :) emaljen blir myk av syren, og derfor mer påvirket av børsten. Tusen takk for svar :)

Drikk vann eller melk etter oppkast, så blir syren i munnen mer nøytralisert. Evt skyll med fluorskyll.
Kan hjelpe på å ikke få syreskader :)

Drikk vann eller melk etter oppkast, så blir syren i munnen mer nøytralisert. Evt skyll med fluorskyll.
Kan hjelpe på å ikke få syreskader :)
Kan en pusse tennene om en skyller med melk? Noen dager, spesielt morninger, får jeg ikke pusset fordi det aldri går mer enn 30 min mellom hver runde, og skulle gjerne fått det til.

Takk, visste ikke det om melk :) har alltid med meg fluor så jeg pleier å bruke det, men skal teste melk også!
Kan en pusse tennene om en skyller med melk? Noen dager, spesielt morninger, får jeg ikke pusset fordi det aldri går mer enn 30 min mellom hver runde, og skulle gjerne fått det til.

Melk skal nøytralisere ganske bra, men jeg er faktisk litt usikker på om man kan pusse tennene rett etter av det.. men om du ringer en tannlege, vil du få et bedre svar! :)
Om du ikke våkner av oppkast, kan du jo prøve å pusse tennene før første omgang setter i gang da.

Våkner av det, men bare noen ganger :) pusser rett før jeg legger meg, men står opp fordi en liten gutt ligger og skriker og innen han er oppe av senga er runde nr en ofte i gang :p men som nevnt er noen dager mye bedre, og det går jo over. Skal høre med tannlegen :)

Back
Topp