fontanellen???

pupple

Forumet er livet
ser noen skriver ikke det er bra den gror tidlig..

sier hs hvorfor????

første hs vi var borti sa alt er normalt. noen gror det igjen på omtr m en gang, mens andre ikke før 18 mnd.

eldste her hadde stor fontanell og den var åpen til nær 18 mnd, og nr 2 liten som grodde kjapt.

hs sa til oss at det fantanellen (som jeg i et annet innleg kanlte hullet) ikke grodde igjen før i 1-2års alderen..
Enya celine sin har nesten grodd igjen å det var visst ikke helt bra for da får ikke hodet utvidet seg samtidig som hjernen vokser, å da blir det for liten plass til hjernen

snodig at de sier så forskjellig da[:-]

kjenner faktisk ingen andre som har vært så treg m å gro igjen som min eldste.. føler det pleier skje før 1 år. var mange som ble overaska sommeren over året at den var åpen enda.

ORIGINAL: tosøtesmå

årsaken til at det ikke er bra at den vokser sammen for tidlig, er at hjernen vil få for liten plass etterhvert som den vokser.
kan sjekke om det står noe mer i lærebøkene mine når minstemor har sovnet, men har henne på fanget nå (hun har feber).

samme som tinaceline skrev[;)]

men rart ho hs sa ikke det betydde no..[8|] ho mener kanskje at på de den gror igjen på tidlig er det sjeldent at det skjer noe galt. men sikkert viktig og følge med. skal spør om det jeg. ho har slutta nå da, men er nesten nabo, så jeg dumper på ho av og til.

Back
Topp