Fondant

Gunni

Forumet er livet
Da har jeg laget fondant for første gang i mitt liv. Jeg har fått meg en bok-kakeform til venninna mi i bursdagsgave, og den skal jeg bruke når jeg skal lage dåpskaka til Mia.

Da blir kaken helt hvit med rosa icing. Huff som jeg gleder meg, men den skal stå i kjøleskapet i 48 timer først, derfor jeg har laget den idag.

Legger inn bilde av kaka hvis den blir bra...

ORIGINAL: Kavring1

ååå!!! vil se bilder da!

sitter å planlegger en marsinpan kake jeg nå... skal lage en i mårra
til jenta mi som feirer 3 års dagen på torsdag!

digger stilige kaker!!

Ligger flere bilder på facebook...

ORIGINAL: mamma88

ORIGINAL: Tusull

Er det bare meg eller?? Hva er en FONDANT???? [&:]

Det samme lurte jeg egentlig på[8|]

Det ser og oppfører seg som marsipan, bare at den er helt hvit og laget av masse melis.

Denne er laget med fondant (hvit lokk) som lokk og det rosa er icing, det har jeg også kjøpt(ferdig på tube).

ORIGINAL: Gunni

Denne er laget med fondant (hvit lokk) som lokk og det rosa er icing, det har jeg også kjøpt(ferdig på tube).

er det meg...eller er du bare helt sjef på å lage kaker?[:D] flink er du[:D][:D]

ORIGINAL: Tusull

Håkkei, nå skjønner jeg.. Det er sånt hvitt lokk de bruker på kakene i utlandet..
(hvertfall på bryllupskaker i australia har jeg sett.. og andre kaker der..)

Det stemmer...[:D] Slik skal jeg lage på lørdag, formet som en åpen bok.

ORIGINAL: siri01

er det meg...eller er du bare helt sjef på å lage kaker?[:D] flink er du[:D][:D]

Denne er det ikke jeg som har laget da. Jeg har laget fondant for første gang, skal bruke den på lørdag. Blir spennende å prøve noe nytt.

Har lagt ut bilder av kakene mine på facebook, og det kommer inn spørsmål om alt mulig. Lurer på om jeg har gjort noe dumt...

Denne er det ikke jeg som har laget da. Jeg har laget fondant for første gang, skal bruke den på lørdag. Blir spennende å prøve noe nytt.

Har lagt ut bilder av kakene mine på facebook, og det kommer inn spørsmål om alt mulig. Lurer på om jeg har gjort noe dumt...

ja jeg har sett kakene dine på facebook og de er jo helt sinnsyke[:D]

ja jeg har sett kakene dine på facebook og de er jo helt sinnsyke[:D]

[:D][:D][:D][:D]

Back
Topp