FOLSYRE

nordlending

Flørter med forumet
JEG VIL BARE MINNE ALLE DERE PRØVENDE OM FOLSYRE[:)] HUSK Å TA FOLSYRE (FOLAT) I PRØVEPERIODEN!!! DET SKAL NEMLIG FORHINDRE RYGGMARGSBROKK HOS BARNET OG DET ER VIKTIG AT MOR HAR NOK FOLSYRE I KROPPEN OGSÅ FØR GRAVIDITET!!!![:)]

HUSK FOLAT, JENTER

ja, slenger meg på den....
er en billig foranstaltning, det gitt!

og mener dessuten jeg har hørt det er lettere å bli gravid om man tar det....[:D]

vel, jeg tok ikke folat før jeg var blitt gravid.. prøvde egentlig ikke, bare slutta på plasteret..
-og jeg bærer på¨ETT barn[;)]

oi.... og jeg som tar medisiner med folat som er dobbelt så sterke som annbefalt til svangre kvinner!![:)]
av andre grunner, selvfølgelig, går over til den vanlige folaten når jeg blir gravid...

dessuten prøver jeg meg på hostesafta denne mnd....[;)] knis.....

tre unger på 1,5 år, passer bra det![8|] hjelp.......

Jeg tar også folat [:D]

jeg tar også folat [:)]

Kjempefint at du minner alle på å ta folat nordlening! Det er viktig som du sier å ta allerede fra man begynner å prøve. Klem

jeg tar også folat...
men har vært litt sløv i det siste...
gleder meg til TR forsvinner så vi kan begynne å prøve igjen.
Skal til byen imårra å kjøpe hostesaft[;)]

Hei!
Tar folat-tabletter jeg også, + møllers dobbel.
I møllers dobbel er det an halv anbefalt dags-dose av folat, altså ikke nok med bare den.
Men er det skadelig med en og en halv anbefalt dose pr dag?

Tror ikke det er skaderlig nei.. Men jeg har hørt at man ikke skal ta tran eller møllers dobbel når man er gravid elle rprøver å bli. Dette fordi den inneholder for mye A vitamin... Derfor jeg gikk over til omega 3 iallefall....

JEG FIKK ANBEFALT EV JORDMOR Å TA TRAN UNDER HELE SVANGER SKAPET[:)]

Uff ja...folat ja.Jeg må ta 4mg i døgnet jegfordi jeg har epilepsi og bruker andre medisiner som ikke er bra for babyen,og da må jeg ta så stor dose,i prøvinga også.Selvfølgelig gjør jeg det,men jeg får så innmari hard avføring av det,veldig plagsomt[:o]

Back
Topp