Folsyre

Bkno8077560

Første møte med forumet
Hei. Var uviten om at man burde gå på folsyre fra man slutter på prevensjon. Begynte etter jeg var på tidlig ultralyd i uke 7+1, da jordmor så dumt på meg da jeg ikke visste dette. Har lest meg mye opp på konsekvensene av folat-mangel og stresser enormt over at jeg startet så sent. Erfaringer? Evt. råd for å roe ned? :eek:

Last edited:
Du får ikke gjort noe med det nå uansett, så her tror jeg bare du må puste med magen og vente, dessverre... Mange finner ut at de er gravide langt senere enn deg og får helt friske barn. Sannsynligheten for at noe er galt er lav. :Heartpink Skjønner at du har panikk nå, men det er ingenting du får gjort med det i ettertid. Det blir litt som de som er på fest helgen før de finner ut av de er gravid - det er ikke så mye å gjøre og det går nok sannsynligvis helt fint!

Masse lykke til :Heartpink

Hei! Det er forståelig å være bekymret, men det er viktig å huske at du nå har startet med folsyre, noe som er positivt. Mange begynner å ta folsyre etter tidlig ultralyd eller når de blir klar over behovet. Å starte senere er ikke ideelt, men det betyr ikke nødvendigvis at det vil ha alvorlige konsekvenser. Fortsett å ta folsyre regelmessig, og prøv å fokusere på det du kan kontrollere. Snakk med jordmor eller lege for ytterligere råd og for å få bekreftet at du er på riktig vei. Stress kan påvirke deg negativt, så prøv å finne måter å slappe av og ta vare på deg selv.

Back
Topp