Folsyre

Fru.G.H.

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Har tatt folsyre 0,5 og omega3 siden jeg fikk positiv test. Men såg nå nettopp at det er 0,2 folsyre i omega 3 tabelettene jeg har tatt og. :nailbiting: er vel alt for høy dose? Håper jeg ikke har gjort noe skade :(

Har tatt folsyre 0,5 og omega3 siden jeg fikk positiv test. Men såg nå nettopp at det er 0,2 folsyre i omega 3 tabelettene jeg har tatt og. :nailbiting: er vel alt for høy dose? Håper jeg ikke har gjort noe skade :(

Det går helt fint, kroppen skyller ut det som er for mye☺️

så bra, litt lettere panikk her i stad o_O

Hehe, ser den! Er bedre med for mye enn for lite! Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 4+6, så starta ikke før 5+0! Det stressa meg litt! Men det går vel bra☺️ Kjøpt slik gravid-kosttilskuddspakke på apoteket! Brukte det hele svangerskapet sist☺️

Jeg har gjort akkurat det samme! Har også lest at kroppen kvitter seg med det overflødige. Men fra nå av tar jeg kun omega-3 tablettene, 2stk om dagen ;)

I denne artikkelen står det fylgjande svart på kvitt: "Folat lagres ikke i kroppen særlig lenge, og fordi kroppen kvitter seg med det den ikke trenger, er det ikke fare for å få for mye folat."

Jeg tar hele 5 mg folsyre hver dag, så det går nok helt fint ;-) jeg tar det pga epilepsi da. Vi skal ta mer

Back
Topp