Folsyre

findus

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hva gjør dere ang. folsyre når dere har passert 12 uker?
Legen min sa at jeg bare kunne slutte nå, men mener å ha lest at det er bra å fortsette med det utover i graviditeten, men at man kan redusere til å ta det annenhver dag.

Jeg var på ul i dag. Er 13+0 , og svangerskaps legen sa at jeg bare skulle kutte ut å ta folsyre nå!

Har fått beskjed om å gå på folsyre hele svangerskapet, men det er pga andre medisiner som minimerer opptak av folsyre og b vitaminer i kroppen.

Jeg fikk også beskjed om å slutte etter 12 uker, men usikker på hva jeg skal gjøre. Hun sa at folsyren da hadde gjort det den skulle hjelpe til med og at det ikke var noe mer hensikt å ta lengre.

Jeg bruker nycoplus Gravid kosttilskudd, de inneholder 400 mikrogram folsyre. Disse skal brukes før graviditet og i 1 trimester. Nå skal jeg til med nycoplus mamma, her er folsyre innholdet halvert (200 mikrogram) de skal brukes i 2 trimester og frem til etter fødsel :) så tenker jeg komme til å fortsette å ta 200 mikrogram folsyre fremover, selv om folsyren i hovedsak skal taes før og i 1 trimester :)

Jeg har sluttet med ren folsyre og gått over til multivitaminer hvor det er halvparten av mengden folsyre i. Det er det normale opptaket kroppen trenger så tenker det er greit

Jeg spurte legen min og hun sa det var opp til meg.. Man kan slutte etter uke 12, men det var ikke farlig å gå på det ut svangerskapet - men heller ikke nødvendig.. Hun sa at mange velger å fortsatte "for sikkerhetens skuld"..

Jeg fortsetter for sikkerhets skyld:)

Tipper jeg går over til å ta det annenhver dag inntil videre. Tar tran i tillegg.

Jeg har slutta med folsyre nå. Tar vitaminbjørner i stedet :)

Hos legen min fikk jeg beskjed om at jeg kunne fortsette men at jeg ikke trengte å ta hver dag.
Men er med på et prosjekt hvor jeg tar noen tabletter og da har jeg fått beskjed om å fortsette med folsyre.

Jeg har sluttet med folsyre nå og er i min 13.uke

Jeg spurte jordmor i dag og hun sa at jeg bare kan ta det til boksen er tom. Skader jo ikke ☺

Hadde tenkt å slutte og ta etter 12 uker, men spør legen på 12-ukerskontrollen for sikkerhetsskyld :) har jo tatt folsyre snart et år, siden jeg starter da jeg sluttet på pillen..

Back
Topp