Folsyre og omega 3

mammaconnie

Andre møte med forumet
Er dere flinke til å ta dette jenter? Jeg må bli flinkere på omega 3. Viktig og minne hverandre på dette av og til ;)

Tar det hver dag:) Etter at jeg begynte med en del faste medisiner, så kjøpte jeg meg en sånn pilledispenser. Husker ikke hva det heter i farta, men sånn med rom for hver dag. Genialt! Nå husker jeg å ta alt jeg skal:) Selv om jeg ser ut som en gammel dame med den i veska da, hihi:D

Tar fast hver dag :)

Tar det hver dag :)

Jeg prøver å være flink, men har konstant folk i hus som jeg ikke vil fortelle om svangerskapet. Så jeg har gjemt alt ang. svangerskap - og da har det hendt at jeg har glemt. Må bli flinkere! :) Lurt med en sånn tråd!

Tar folsyre hver dag, har ikke kjøpt omega 3...men spiser to knekkebrød med makrell i tomat (fra tube) hver dag før jobb. Håper det er nok. Hadde kjøpt den dyre folsyren på apoteket tidligere hvor det fulgte med omega 3, men siden jeg trodde det skulle ta tid å bli gravid så kjøpte jeg den billige med kun folsyre gangen etter og det var da jeg ble gravid. Regner med at folsyren er viktigst.

Jeg tok omega 3 daglig en periode i prøvingen, men har ikke husket å kjøpe nye kapsler fordi de ikke har kapsler på lokalbutikken. Skal prøve å huske det til i dag, skal på et møte et sted hvor de har en butikk :p folsyre tar jeg hver kveld, har gjort det siden i januar. men må vel ha en ny boks igjen snart, det holder ikke til ut 12 uker.

Tar folsyre og D vitamin, men ikke omega 3.

Hender at jeg glemmer det, men mannen min er flink til å spørre om jeg har tatt.

Flink til å ta folsyre, startet før prøvingen tilogmed siden jeg tidligere har vært lav på folsyre i perioder. Omega-3 er jeg litt dårligere på, men tok i dag :)

Tar Folsyre, D-vitamin og Magnesium hver dag....

Jeg tar multivitamin, omega 3 og folat hver dag. Og i tillegg en del medisiner pga. habituell abort, og de skal taes til ulike tider i løpet av dagen. Så jeg har kjøpt dosett. :p

Denne er jo nesten ungdomsvarianten, med fine farger. ;) Dessuten er den praktisk, alle dagene sitter fast i hovedbeholderen, men man kan ta ut en hel dag og ta med seg om man er på farten. Eller man kan bare åpne lukene mens de sitter fast i hovedbeholderen. Jeg har åpnet mandagen og tatt ut fredagen, bare for å vise. :p Litt mørkt bilde da.

ImageUploadedByBV Forum1442385267.822227.jpg

Før jeg hadde dosett og alle medisinene, så satte jeg tannbørsten sammen med folat, omega 3 og multivitamin-boksene, så husker jeg å ta dem når jeg pusset tenner. :)

Last edited:
Jeg tar folsyre og tran hver dag :) Har prøvd en stund så jeg har innarbeidet en god rutine på dette :)

Back
Topp