Folsyre/multivitaminer?

Ja, begynte samme dag som jeg testet positivt. Har skjønt at man gjerne kan begynne før man har blitt gravid, men alt dette er så nytt for meg at jeg engang aldri hadde hørt om folsyre! [emoji30] men i full gang nå! Bruker den pakka fra apoteket hvor man tar en remse hver dag (4 tbl) som dekker dagsbehovene [emoji4]

Ja, har tatt folsyre mer eller mindre sammenhengende i 4,5 år nå ;)

Ja, startet i februar med folsyre[emoji4] skal kjøpe multivitaminer nå til uka[emoji4]

Tatt siden januar [emoji5]

0,4 mg tom uke 12[emoji5]

Og skal man øke dosen med mer enn 1 tablett noen gang?

Du tar det første trimester, trenger ikke ta det lenger men er heller ikke dumt å gjøre det :) du trenger heller ikke ta større dose enn det står på pakken/esken, kroppen tar bare til seg så og så mye av det vitaminet så det overflødige blir bare skilt ut uansett. Tablettene er tilpasset maks opptak ila 24 timer i kroppen :)

Du tar det første trimester, trenger ikke ta det lenger men er heller ikke dumt å gjøre det :) du trenger heller ikke ta større dose enn det står på pakken/esken, kroppen tar bare til seg så og så mye av det vitaminet så det overflødige blir bare skilt ut uansett. Tablettene er tilpasset maks opptak ila 24 timer i kroppen :)
Takk [emoji2] så mye dere kan [emoji173] heldig for meg at jeg er her [emoji7][emoji7]

Takk [emoji2] så mye dere kan [emoji173] heldig for meg at jeg er her [emoji7][emoji7]

I mitt tilfelle kommer erfaringen i noe grad fra eget tidligere sv.skap og i nesten større grad fra et utall venninner sine sv.skap :) de siste årene har det kommet et sted rundt 20 barn i nær omkrets til oss :) da blir det mye info og "greier" om barn og baby og graviditet og fødsel ;) sitter på DEN infobanken nå haha :)

Jeg har tatt folat siden januar og tran. Har lest et sted at man ikke skulle få i seg for mye a vitamin så droppet derfor multivitamin, men husker ikke helt hvor jeg leste det og hvor seriøst det var...

Jeg har tatt folat siden januar og tran. Har lest et sted at man ikke skulle få i seg for mye a vitamin så droppet derfor multivitamin, men husker ikke helt hvor jeg leste det og hvor seriøst det var...

Det stemmer nok det, for under graviditet og amming skal man fks ikke bruke hudprodukter med retinol i seg og retinol er en type vitamin A såvidt jeg har forstått (mulig noen arresterer meg nå, og da gjerne oppklar hvis jeg er på bærtur [emoji8]) :)

Back
Topp