Folsyre, økt dosering?

Nummer2

Glad i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2015
Hei. Lite spm. Dere som har vært gravid/eller er med tvillinger.. har dere økt dose med folsyre?
 
Hei. Lite spm. Dere som har vært gravid/eller er med tvillinger.. har dere økt dose med folsyre?
Jeg fikk beskjed av gynekologen og jordmor om å ta dobbel dose ja ❤️
 
Jeg fikk beskjed av gynekologen og jordmor om å ta dobbel dose ja ❤️
Takk for svar. Fikk hvite akkurat i uke 5 at det var 2. Idag er jeg 6+1Så har bare tatt vanlig dose. Fastlegen min sendte med en artikkel som konkluderte med at vanlig dose ble brukt her men at i usa dobbel dose. Nå har jeg tatt dobbeldose fra idag da. Pluss at jeg har glemt den nå 2 dager :sour: huff
 
Takk for svar. Fikk hvite akkurat i uke 5 at det var 2. Idag er jeg 6+1Så har bare tatt vanlig dose. Fastlegen min sendte med en artikkel som konkluderte med at vanlig dose ble brukt her men at i usa dobbel dose. Nå har jeg tatt dobbeldose fra idag da. Pluss at jeg har glemt den nå 2 dager :sour: huff
Går nok så fint :happy: jeg fikk vite at det var tvillinger 6+4 så da dobbelt jeg først. Gynekologen sa også at man tisset bare ut overskuddet dersom det ble for mye ❤️
Masse lykke til!
 
Hei. Lite spm. Dere som har vært gravid/eller er med tvillinger.. har dere økt dose med folsyre?
Nei. I følge apoteket skal man ikke doble dose pga flerlinger.
 
Fikk klar beskjed om 400mg på sykehuset i dag, 6+1, så da forholder jeg meg til det nå. Såå glad for at det finnes et tvillingforum!:)
 
Back
Topp