Folliker

Melina

Blir kjent med forumet
Hei dere!
Jeg lurer på hvilken størrelse må folliklene være for å frigjøre eggløsningen?
Idag hadde jeg kontroll og hadde en folikk på 20 mm
19,5 mm og en på
16 mm
Så legen ba meg å fortsette med sprøyter i 2 dager til.:gen113

Jeg var også på kontroll i dag. Fikk ikke vite hvor mange follikler jeg hadde eller størrelsen.. 4 på den ene side tror jeg. Så at hun målte på Ul-skjermen, men regnet med hun ville si noe i etterkant, så jeg ville ikke forstyrre. Etterpå var jeg bare helt satt ut og klarte ikke tenke på spørsmål. Angrer nå, men skal tilbake om to dager jeg også. Spent på svarene du får her :)

Hei dere!
19,5 mm og en på
16 mm

Jeg har vel pleid å ta ovitrelle når de har vært rundt 20 mener jeg å huske. Ikke alltid legene er så flinke til å fortelle målene etc.

Jeg har vel pleid å ta ovitrelle når de har vært rundt 20 mener jeg å huske. Ikke alltid legene er så flinke til å fortelle målene etc.
Ok. Takk for svar. Håper jeg har noe bra egg!

Hei dere!
19,5 mm og en på
16 mm

Ved begge mine uttak har jeg hatt et par stykker rundt 18-20, en 5-6 rundt 15-17 og 5-6 rundt 10-13 og noen små ved UL dag 10. Da har de stimulert meg 2 dager ekstra før EL sprøyta. Siste stimuleringsdag har da vært samme dag som EL-sprøyta ble satt. Folliklene kan forsette med å vokse et par mm hver dag etter EL-sprøyta. Hadde du noen mindre follikler de kanskje ville prøve å få med seg også?:)

Nyere forskning viser at du follikler som er mellom 13-23 mm ved uttak har størst potensiale til å gi egg som gir de beste resultatene, så lenge den største (førende) follikelen er over 20. Så det ser jo bra ut for deg vil jeg mene:)

Artikkelen her hvis det er av interesse:)

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/uog.18955

Back
Topp