• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Folkeregistrering...

Leverihåpet

Gift med forumet
HEi,

Hvordan er det dette fåregår?
Hvis en er samboere og har felles adresse sammen med felles barn. Og mor flytter fra far. Gått til familieverns kontorer for mekling om barnet. De har hatt barnet 50-50 i 1år og 7mnd ca. og det har gått kjempe bra. Barnet er 4år og går i bhg.
Mor vil stemme for retten om full omsorg, men er retten usikker på avgjørelsen da begge er skikket som foreldre så kan retten ta avgjørelsen ved at den foreldren som barnet er forlkeregistrert på vil får full omsorg. I denne omgang er det far som barnet er folkeregistrert på.

Mitt "frykt" spm er: Hvis jeg får barn sammen med en "mann" og vi finner ut at forholde ikke strekker til lengre.

Hvordan er man sikrert at barnet er forlkeregistrert hos meg som mammaen??
Og hvordan er det når man er gift??
Gjør man dette når en skal melde inn barnets navn (når den er født)??

Off slitsomt å være sååå uviten.. Håoer noen her inne kan hjelpe meg å svare på dette..

Når man melder flytting til folkeregisteret melder man også familiemedlemmer som flytter med seg, så da fører du inn barna som eventuelt flytter med deg...

ORIGINAL: lenemor

Når man melder flytting til folkeregisteret melder man også familiemedlemmer som flytter med seg, så da fører du inn barna som eventuelt flytter med deg...

Okei, Men i dette tilfelle før spm. om meg så kjemper moren om at far skal skrive under slik at barnet blir over på henne. Men far kommer ikke til å skrive over for da vil det si han "skriver fra seg" barnet. Og da vil advokat og mor søke om full omsorg dersom far hadde skrevet under.

Så da mor flyttet så fikk ikke hun skrevet over barnet på flytte skjema. Whay? HVis det er sååå lett

noen andre som kan svare??

Back
Topp