Folkeregisteret

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei :)

Jeg skal melde inn navn på baby, men er litt usikker på hvordan jeg gjør det.

Er det i folkeregisteret?
Kan det gjøres på nett?

Hun må ha navnet klart for å meldes inn i statskirken slik at vi kan døpe henne.
Pluss pass- så må ha personnummer.

Hvis noen her allerede har ordnet dette, tar jeg gjerne imot litt veiledning:)

Jeg husker ikke heeeelt, men mener dette var papirer som kom i posten etter et par uker, da vi fikk nr 1:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det kommer i posten siden sykehuset har registrert babyen:)

For 4år siden i allefall, så registrerte sykehuset at baby var født. Så fikk jeg brev i posten med person nummer og et skjema for å sende inn navn. Tok et par uker etter han var født :)

For 4år siden i allefall, så registrerte sykehuset at baby var født. Så fikk jeg brev i posten med person nummer og et skjema for å sende inn navn. Tok et par uker etter han var født :)

Ja, tror det er sånn det er :-)

Mener JM sa vi ville få dokumenter i posten etter at sykehuset hadde sendt inn sine opplysninger. Mon tro om det kanskje ligger kopi på Altinn også?

Tusen takk dere:)
Er så greit å kunne rådføre meg med dere!

Jeg får alt elektronisk, og jeg fikk mail fra altinn om at jeg måtte logge meg inn å registrere navn, da det var tilsendt elektronisk søknad der inne ;) Men står det på papirene at dere bor med bf og har delt omsorg, så må han logge seg inn å godkjenne navnvalget ;) Men fikk i tilegg også søknad i posten :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Kommer i posten eller elektronisk. Papiret fra sykehus skal inn til skattekontoret/folkeregisteret først, og så sender de deg skjema etterpå. Det tar nok noen uker. Deretter sender du det tilbake med navn på, og når du da får fødselsattesten i posten kan du gå til kirkekontoret for dåp og politiet for pass :)

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Fødte 3.april, 23 april fikk jeg melding om at jeg kunne registrere barnets navn på altinn. Noen dager etter kom det brev i posten også. Fikk fødselsattesten i posten 2 dager etter vi sendte inn navnet -så den delen gikk fort i alle fall :)

Back
Topp