Folk som skriver feil

Det siste der har jeg også tenkt på. Var da aldri et alternativ å si det "sånn" da jeg vokste opp og gikk på skolen.

Vi driver konstant og retter på eldste her som sier hun når det skal være henne eller motsatt feks

Og med en lærer og en barnehagelærer som foreldre så er han kanskje litt utsatt for foreldre som er over middels opptatt av rettskriving [emoji85][emoji23]
Vet du hva det gjør med selvfølelsen til ett barn når det konstant blir rettet på? Siden dere jobber med barn så er dere vel utdannet nok til å ha lært litt om dette? Stakkars barn
 
Vet du hva det gjør med selvfølelsen til ett barn når det konstant blir rettet på? Siden dere jobber med barn så er dere vel utdannet nok til å ha lært litt om dette? Stakkars barn
Altså, i de aller fleste tilfeller sier vi setningen opp igjen sånn den skal være. Vi er ikke strenge og sier at han sier feil [emoji6] Men noen ganger forteller vi også at det heter hun/henne, avhengig av hvordan setningen er. Han er 9.5 år, og tåler det [emoji6]
Vi er fullt klar over hva det gjør med barns selvfølelse, og rettet aldri på når de var under 8. Yngste på 6 har vi ikke rettet på på noen annen måte enn å si setningen opp igjen.

Jeg mener at når de blir eldre, så er det fint mulig å snakke med dem om hvilken betydning en setning får når man sier den rett kontra feil. Så lenge man snakker med dem på en normal måte.

Tror du ikke de blir rettet på på skolen? Der får de jo beskjed om feilskriving også, mer jo høyere opp de kommer.
 
Amen! Jeg nekter ungene å se på Daniel tiger. Der snakker de ikke norsk, «lissom» er ikke et ord.

Hvor gamle var barna dine da du sendte de til logoped?


Ordet "lissom" har irritert meg også. Har forklart gutten min at de bruker et litt rart ord, og at de leker "late-som-leken" :bookworm:
 
Når jeg faktisk ikke klarer å forstå hva dem mener, merker jeg at jeg får lyst å spørre om dem er norsk eller fra utlandet.. ofte er dem norsk.. men så lenge jeg skjønner hva som menes, må dem bare stokke om på ord så mye dem vil :) det er intressant hvordan språket utvikler seg. Tenker heller sånn. For det er i kontsnt utvikling! ;)
 
Er nok mye dialekt og slang.
Jeg kan f.eks. spørre: Æ æ a å ede. Noen som vet hva det betyr.
 
Pleier ikke å bry meg. For ingen er perfekte og mobilens retteprogram kan ha mye å si..

Har ennå til gode å møte det perfekte menneske på alle måter. Så dømmer ikke noen utifra skrivefeil.

Har bedre ting å bruke energien min på ! Eks livet :)

Helt enig!
 
Klarer fint å ignorere det.

Verre er det med voksne folk som ikke evner å si kjøtt, IKKE shøtt :p Shylling.. butikkskjeden..
 
Back
Topp