Folk som skriver feil

M

My heart

Guest
Når folk skriver
Hvordan stoler har du? (Hvilken)
Hvem shampo bruker du? (hvilken)

Er det dialekt eller klarer ikke folk å skrive riktig?
 
Hvem shampo [emoji23] Værste jeg ser [emoji23] Men mange snakker jo sånn også!
 
Vel.. det er mange andre spennende skrivefeil som gir meg gåsehud. Hvem bukse er ikke det verste i min hverdag.
 
Litt lokale vaner tenker jeg. Og går samtidig ut fra at de har skrivevansker:/
 
Litt både og, tenker jeg. Selv kan jeg finne på å bruke "hvem" i stedet "hvilken" når jeg snakker, men da går det ofte i "hvem av dem vil du ha?" ved spørsmål om f.eks en kakebit. Likevel, hadde jeg sagt "kakebit" i setningen, så hadde det blitt "hviken kakebit vil du ha?". Men jeg hadde aldri verden skrevet det - altfor opphengt i rettskriving, hahaha.
 
Hvilken stoler har du? [emoji85] Jeg ville sagt hvordan om jeg lurte på type eller hvilke for merke. Kommer litt ann på mao ;) Oppvokst i Oslo [emoji4] Aldri vært god i rettskriving [emoji23]
 
Pleier ikke å bry meg. For ingen er perfekte og mobilens retteprogram kan ha mye å si..

Har ennå til gode å møte det perfekte menneske på alle måter. Så dømmer ikke noen utifra skrivefeil.

Har bedre ting å bruke energien min på ! Eks livet :)
 
Pleier ikke å bry meg. For ingen er perfekte og mobilens retteprogram kan ha mye å si..

Har ennå til gode å møte det perfekte menneske på alle måter. Så dømmer ikke noen utifra skrivefeil.

Har bedre ting å bruke energien min på ! Eks livet :)

Vel,jeg mener det er viktig å kunne skrive korrekt,mtp jobb f.eks. Og hvis man behersker det,er det direkte slurv å gjøre det annerledes på f.eks. forum,chat o.l.
Og, jeg bruker ikke opp energien min på å ergre meg over skrivefeil,men vondt å lese er det.
 
Vel,jeg mener det er viktig å kunne skrive korrekt,mtp jobb f.eks. Og hvis man behersker det,er det direkte slurv å gjøre det annerledes på f.eks. forum,chat o.l.
Og, jeg bruker ikke opp energien min på å ergre meg over skrivefeil,men vondt å lese er det.
Enig.
 
Vel,jeg mener det er viktig å kunne skrive korrekt,mtp jobb f.eks. Og hvis man behersker det,er det direkte slurv å gjøre det annerledes på f.eks. forum,chat o.l.
Og, jeg bruker ikke opp energien min på å ergre meg over skrivefeil,men vondt å lese er det.
De som har evnen til å skrive korrekt og setter det høyt på lista syns kanskje det. Er litt rund i kantene, jeg! Siden jeg har en del av skrivefeilene selv.
 
Jeg skal ikke påstå at jeg selv er plettfri når det gjelder rettskriving. Men jeg får allikevel totalt fnatt av feil som det der.
Jeg lurer veldig på hvor vedkommende har lært å skrive eller snakke på den måten.

Jeg har heller aldri vært ute for denne typen skrive og talefeil før for noen år siden. Er det trend?
 
Jeg skal ikke påstå at jeg selv er plettfri når det gjelder rettskriving. Men jeg får allikevel totalt fnatt av feil som det der.
Jeg lurer veldig på hvor vedkommende har lært å skrive eller snakke på den måten.

Jeg har heller aldri vært ute for denne typen skrive og talefeil før for noen år siden. Er det trend?
Det siste der har jeg også tenkt på. Var da aldri et alternativ å si det "sånn" da jeg vokste opp og gikk på skolen.

Vi driver konstant og retter på eldste her som sier hun når det skal være henne eller motsatt feks

Og med en lærer og en barnehagelærer som foreldre så er han kanskje litt utsatt for foreldre som er over middels opptatt av rettskriving [emoji85][emoji23]
 
Jeg grøsser når jeg ser slike feil! Og det er jo ikke bare at de skriver det, de sier det vel og[emoji849] Tror det sjelden er dialekt.
 
Jeg skal ikke påstå at jeg selv er plettfri når det gjelder rettskriving. Men jeg får allikevel totalt fnatt av feil som det der.
Jeg lurer veldig på hvor vedkommende har lært å skrive eller snakke på den måten.

Jeg har heller aldri vært ute for denne typen skrive og talefeil før for noen år siden. Er det trend?

Talefeil ja! Før var det virkelig ikke mange som snakket så feil, og gjorde noen det ble de rettet på. Syns det er ille, feks hun sa sa hun hadde fore blendere i skjeden :eek: hjelpes! Hadde jeg fått beskjed om at noen hadde det, hadde jeg spurt hvordan i helvete hun fikk plass til det :eek: mine unger får ikke lov til å snakke slik, ferdig snakka.
 
Back
Topp