Folk som fryder seg over hvor vondt man har det...

janfeb*

Betatt av forumet
Juli13-jentene
"Huff, det ser tungt ut!"
"Å så fælt tjukke du må ha det i varmen!"
"Får du sove om natta?"
"Blæra di er vel heelt sprengt konstant nå?"
"Det blir vel godt med ferie slik at mannen din kan passe hus og unger - du må jo være utslitt!"
"For en ettervekst! Ja, du har vel ikke tid til slik egenpleie...?" (Jeg sparer til min naturlige hårfarge!)
Bla bla bla, du ligger vel bare der med kroppen full av vann og ikke orker å verken spise sunt eller leke med ungene dine pga bekkenløsning eller lite energi... osv! Stakars deg som må sykle til butikken og barnehagen med ei på 2, 5 og en på 3, 5! Og jeg merker at de håper at de får til svar hvor jævlig det er å gå gravid nå i slutten. Og hvor skuffa (!) de blir når de får til svar hvor jævlig fint jeg faktisk har det! Ei venninne presterte, etter at jeg hadde fortalt hvor greit svangerskapet gikk og hvor bra jeg følte meg, å slenge etter meg da jeg skulle gå : "Haha, du har fått svær rompe ihvertfall! " Ble helt satt ut over at hun liksom måtte finne noe å dra meg ned i søla med! "Takk" sa jeg, og gikk videre.
Hvorfor går folk og håper at en har all verdens plager? Misunnelige (?) Blir så provosert over dumme spørsmål og kommentarer fra skadefro mennesker!

Lillebror 24. juli

Som gravid føler man seg nesten mobbet til tider. Alle har en mening om deg og siden vi er gravide, kan de si akkurat hva de vil tydeligvis. Jeg hater folk som kaller meg tykk. Jeg er ikke tykk, jeg er gravid. Og jeg har kun mage, ingenting annet! Jeg går ikke rundt å kaller andre tykke, uansett hvilken tilstand de er i!! Av og til får jeg lyst til å svare med samme mynt.

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Det er helt drøyt hvordan enkelte prater til gravide.
Drittlei selv av å høre ''oi, sikker på det bare er èn? Ja, nå ser du sprekkeferdig ut, nå har du fått fødetryne'' osv osv...
Det er helt greit å få høre hvor feit man er - for man er jo gravid?... Pleier bare å svare, jada.
Veit at jeg ser helt jævlig ut også gidder jeg ikke å si noe mer... :P Vi får presse frem noen tårer så kanskje de føler litt på det DE OG!..

Sniker fra august.... Jeg var på fest for litt siden og fikk høre "Satan, så svær du var blitt da!". Jeg svarte "Takk i like måte!" (Fyren er tidligere svømmer og tror han fortsatt har svømmekropp, noe som IKKE er tilfelle....). Han forsvarte seg med "øhhmmm, dette er i hvert fall naturlig..." og tok seg på magen. Jeg svarte "Det er dette også, og min forsvinner av seg selv om ca to måneder...."

Det er lov å ta igjen når folk tror de kan kommentere kroppen din i tider og utider...

*Termin 17. august*

Jeg har holdt meg ganske bra gjennom graviditeten, men uansett hvor flink jeg har vært så legger jeg alltid på meg på slutten. Det har jeg gjort denne gangen også. Jeg har breie hofter og legger først på meg på hoftene, rumpa og øverst på lårene. Ser ikke så bra ut og jeg er fullstendig klar over det! Jeg trenger ikke noen til og fortelle meg det. Jeg vet jeg har en hard jobb foran meg med trening og legge om kosten min når lille er født. Men slik er det. Jeg misliker spesielt når folk bemerker hvor lite de selv la på seg når de gikk gravid.. og der kommer jeg liksom! Svære meg. Ja, vel..så fint for deg da! Jeg synes noen kan tenke seg om to ganger før de sier ting. Selv om vi er gravide betyr ikke at folk kan si hva de vil til oss. Vi har følelser vi også.

♡Termin 15 juli♡

Sto på baby miljø på lørdag da jeg hører en mannestemme fra andre siden av butikken. . " D der er den sykeste profilen jeg har sett på lenge....." Ehmmm, javel å hvem var du liksom....

Jeg hadde jo aldri kommet på å sagt dette til en fremmed overvektig f.eks.. Hvorfor er d fritt fram for alle å komentere oss selv om d "går over"?

Jaja...

venter en prins 6juli

Ei venninne presterte, etter at jeg hadde fortalt hvor greit svangerskapet gikk og hvor bra jeg følte meg, å slenge etter meg da jeg skulle gå : "Haha, du har fått svær rompe ihvertfall! "quote]

Whaaaaat?!? Da hadde jeg blitt skikkelig sur. Det er jo bare frekt.

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Sniker fra august.... Jeg var på fest for litt siden og fikk høre "Satan, så svær du var blitt da!". Jeg svarte "Takk i like måte!" (Fyren er tidligere svømmer og tror han fortsatt har svømmekropp, noe som IKKE er tilfelle....). Han forsvarte seg med "øhhmmm, dette er i hvert fall naturlig..." og tok seg på magen. Jeg svarte "Det er dette også, og min forsvinner av seg selv om ca to måneder...."

Det er lov å ta igjen når folk tror de kan kommentere kroppen din i tider og utider...

*Termin 17. august*
Sniker også fra august! ;p Noe sånt bruker jeg også å svare. Feks hvis noen sier "hei tjukken" så bruker jeg å svare tilbake at heldigvis har jeg en grunn til hvorfor jeg er tjukk, verre er det med visse andre ser jeg! Er så drittlei alle de stygge kommentarene. Blir dem sur, så burde dem tenkt seg om før dem åpner kjeften.

Også innom og sniker og måtte trykke liker på kommentaren Violeta :-)

Eg har fått høre: sikker på at du e gravid? At du ikkje bare har kost deg ekstra i julen? :P
Og så : så liten mage du har til å være høygravid.. :P

Vente ei tulle 20 juli <3

Jeg er LEI av at alle skal kommentere ansiktet mitt. JA! Jeg har fødeansikt. Termin snart så det hører med. Men ser sinnsykt bra ut hvis man ser bort ifra det...
Men det er jo de kommentarene hele tiden om ansiktet mitt. Nesten som om de skal gni det inn at det faktisk er noe "ufint" med meg :(

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Back
Topp