Folk og kommentarer

Ellise

Flørter med forumet
Må bare få ut litt frustrasjon hva angår folk som kommer med kommentarer som "jammen er du stor" osv. Når man er gravid og hormonell er man gjerne også litt hårsår, noe de fleste burde ha i bakhodet. Men det som har sjokkert meg mest er hvordan folk kan finne på å svare når vi forteller om navneforslaget vårt. "Nei, dere kan da ikke kalle en unge det!?", "uff nei, det syns jeg ikke var noe fint!" Osv. Kan de ikke bare holde det negativet for seg selv?! Jaja, dagens frustrasjon!

He he, skjønner hva du mener;) Kjenner jeg blir veldig var for kommentarer når jeg er gravid. F.eks så presterte min svigerfar å si "Nei, du ser ut som du har fått nok allerede" når jeg forsynte meg av buffe under en familiemiddag. Det var med førstemann og jeg kjente ikke min manns familie så veldig godt. Hadde mest lyst til å kaste meg ned på bakken å grine.
Nå med tredjemann hadde bare svart "Hva med deg da tjukken" he he. Litt tryggere på meg selv i dag;)

Begge besteforeldreparene mine har spurt om navnet. Vi har ikke bestemt oss 100%, men fortalte dem hva det mest sannsynlig kommer til å bli. Navnet er lite brukt i dag, ikke gammelt, de fleste som heter det er vel i 20++
Ene bestemoren min sa ingenting, hun ble sittende å se på meg lenge før hun kom med sine egne forslag. Det samme gjorde bestefar :p
Bestemor nr 2 sa: Ikke at jeg har noe med det, men jeg synes Elise er et fint navn...

Tar meg ikke nær av det sånn sett, men det er veldig tydelig at navnet ikke er bra nok og at de helst skulle sett at jenta får et gammelt navn. Og aller helst oppkalling. Bestemødre ass :p

Haha, folk altså! Skjønner ikke at de kan være så korttenkte til tider!!

Møtte på en nabo på butikken i dag, kikket veldig og spurte om hun kunne gratulere med en på vei? Ja, altså nå er det bare to uker igjen sa jeg. Hæ?! Å..

Hun trodde tydeligvis jeg enten bare var tjukk eller var noen måneder på vei?

Jeg kjøper mye kaffe på Narvesen når jeg er på jobb, og en dag fikk jeg en verdikupong som gjorde at jeg fikk med en bakevare med kaffen. Sa til mannen som stod der at jeg gjerne tok en croissant med sjokolade, så titter han ned på magen min og sier "ser ut som du har spist nok croissant for en stund du da". HAHA, jeg kan jo ikke annet en å le. at noen kan få det for seg at det er greit å si noe sånt til en helt ukjent person, gravid eller ikke! :D

Jeg kjøper mye kaffe på Narvesen når jeg er på jobb, og en dag fikk jeg en verdikupong som gjorde at jeg fikk med en bakevare med kaffen. Sa til mannen som stod der at jeg gjerne tok en croissant med sjokolade, så titter han ned på magen min og sier "ser ut som du har spist nok croissant for en stund du da". HAHA, jeg kan jo ikke annet en å le. at noen kan få det for seg at det er greit å si noe sånt til en helt ukjent person, gravid eller ikke! :D
Er det mulig

Angående navn har jeg funnet ut at jeg skal slutte å si hvilke vi tenker på. Jeg har sagt til familienog venner at de bare må komme med forslag- men la være å komme med forslag til hva det IKKE bør være.

For en stund siden fortalte jeg svigerinna mi at vi hadde tenkt på Frida. Da sa hun at det måtte vi IKKE ta, fordi "alle" hun kjente med det navnet hadde dødd!..... Utrolig korttenkt å si. Og det er selvsagt det eneste navnet vi er enige om at vi liker...

Så jeg tenker vi ikke skal be om råd/ åpne fot det hvis man ikke vil ha ærlige svar. Og jeg vil ikke ha det:-) hehe.

Angående navn har jeg funnet ut at jeg skal slutte å si hvilke vi tenker på. Jeg har sagt til familienog venner at de bare må komme med forslag- men la være å komme med forslag til hva det IKKE bør være.

For en stund siden fortalte jeg svigerinna mi at vi hadde tenkt på Frida. Da sa hun at det måtte vi IKKE ta, fordi "alle" hun kjente med det navnet hadde dødd!..... Utrolig korttenkt å si. Og det er selvsagt det eneste navnet vi er enige om at vi liker...

Så jeg tenker vi ikke skal be om råd/ åpne fot det hvis man ikke vil ha ærlige svar. Og jeg vil ikke ha det:) hehe.

Frida er kjempefint, blås i hva hu mener. Som når venninna mi presterte å si at alle som het Remi var femi.... :P
Vi har valgt Hermine, og eneste foreløpig utfordring er at min pappa og bestemor syns det er et vanskelig navn, og stadig tror det er "Hemmeline".... ;)

Så jeg tenker vi ikke skal be om råd/ åpne fot det hvis man ikke vil ha ærlige svar. Og jeg vil ikke ha det:) hehe.
Jeg blir så satt ut over hva folk kan få sagt!! Haha! Herregud! Og uansett,- "alle som heter frida dør"? ALLE uansett navn dør en eller annen gang. Her kom vi med forslaget vårt til foreldre og familie (Klara/Clara) og det kom så mye rare kommentarer!! "Dere kan da ikke kalle en unge det!?", "huff nei!!" Osv osv. Bare pga alle kommentarer kommer vi til å kalle henne nettopp det ;-)

Frida er kjempefint, blås i hva hu mener. Som når venninna mi presterte å si at alle som het Remi var femi.... :p
Vi har valgt Hermine, og eneste foreløpig utfordring er at min pappa og bestemor syns det er et vanskelig navn, og stadig tror det er "Hemmeline".... ;)
Hemmeline! Haha..

Både sist og denne gangen holder vi navnet hemmelig, nettopp for å holde slike kommentarer unna. Vi vil bestemme oss uten å bli påvirket av slekt og venner som kanskje har en eller annen assosiasjon til det navnet vi har valgt. Da er det dumt både for dem og for oss at de evt har sagt noe stygt om navnet som barnet skal ha.

Nå velger ikke vi noen veldig utradisjonelle navn, men det er alltid noen som har problemer med å holde kjeft

Både sist og denne gangen holder vi navnet hemmelig, nettopp for å holde slike kommentarer unna. Vi vil bestemme oss uten å bli påvirket av slekt og venner som kanskje har en eller annen assosiasjon til det navnet vi har valgt. Da er det dumt både for dem og for oss at de evt har sagt noe stygt om navnet som barnet skal ha.

Nå velger ikke vi noen veldig utradisjonelle navn, men det er alltid noen som har problemer med å holde kjeft
Ja akkurat det tenker jeg også,- hva hvis vi faktisk velger det navnet som folk har kommentert negativt? Kleint for de i ettertid da!

Back
Topp