Folinsyre

Lilliane

Andre møte med forumet
Siste gang jeg var gravid så fikk jeg så hard mage i starten av svangerskapet. Lurer på om dette kan komme av folinsyren jeg tok. Virket som magen ble normal igjen etter at jeg sluttet med folin. Kan det være folinsyren som har påvirket magen min. Noen andre som har opplevd det?
 
heizann. dette fant jeg på babyverden.no:

Det finnes ingen kjente bivirkninger av folattabletter på 0.4 milligram døgndose i forbindelse med graviditet. Derimot kan det oppstå bivirkninger dersom du tar flere multivitamintabletter for å nå opp til anbefalt daglig folatdose, blant annet for høyt vitamin A-inntak. Det er uheldig for fosteret, derfor anbefales du å ta tabletter som bare inneholder folat.
 
Jeg har ikke merket noen ubehag med folinsyre, heller ikke hard mage. :-)
 
Merket ikke noe ubehag jeg heller, men uansett er det viktig å drikke mye vann :)
 
Æ merka heller ikke no når æ tok folinsyre og hadde heller ikke hard mage.
 
Jeg tar Folinsyre/ Folat. Jeg får det på resept fordi jeg må ha en sterkere type en 0,4mg. Jeg tar 4mg daglig pga at jeg har epilepsi i tillegg og går på andre medisiner . Jeg blir veldig hard i magen samtidig som jeg må ta jern.Så jeg spiser svisker for full rulle...det er det eneste som fungerer for meg...men hvordan det er når man bare tar 0,4mg det vet jeg ikke men legen min sa at man kun få hard mage av folat.
 
Back
Topp