Folat???

Sprudlepop

Betatt av forumet
Skal man fortsette å ta folat etter de tre første mnd også? Hvilke vitaminer tar dere.. Jeg har bare tatt folat og c-vitamin... Og så har jeg spist litt vitaminbjørner....

ORIGINAL: Julia89

Nei eg fikk beskjed av legen min at eg ikke skulle spise folat etter de 3 første mnd. For da er jo fosteret ferdig å danne alt den skal.
så sa han mulitivitaminer er veldig bra å ta, det inneholder vist alt det vi trenger.. Hehe [:)]

sign

På lommelegen står dette:

Når skal du ta folat?
Det anbefales at alle kvinner som planlegger graviditet tar folat, aller helst fra før svangerskapet, og frem til fullførte 3 måneder av graviditeten.

Lukkingen av ryggmargen skjer tidlig i svangerskapet. Dersom du ikke har tatt folattilskudd før graviditeten, er det derfor viktig at du kommer i gang med tilskudd så snart som mulig når du får vite at du er gravid.

Resten av svangerskapet: Det er de første ukene i svangerskapet at det er ekstra viktig med folat. Men også gjennom resten av svangerskapet og i ammeperioden kan det lønne seg å ta folattilskudd.

Jeg tar ikke mer folat. Hadde ikke mer Gravid-piller igjen, og kjøpte ikke nye. Så nå er planen å ta Tran heller... [8|]

Tenkte å spise opp den folat boksen jeg altså. Sluttet etter 3 mnd sist, men så irriterende å ha en boks stående i skapet med noen piller oppi man ikke kan bruke igjen, de går ganske fort ut på dato. Så jeg tenkte bare å spise den opp.. hihi. Ellers tar jeg tranpiller med omega 3.

jeg går på folat enda og kommer til å gjøre det lenge enda tror jeg, for har hørt flere leger som anbefaler dette.. anbefaler dette til amming på grunn av melkeproduksjon også.. 

det er viktigst å ta folat de første 12 uker, men den skader ikke å fortsette med den etterpå. Sist tok jeg den hele svangerskap og tror slik skal jeg også gjøre det nå

Jeg tok min siste folatpille i dag og skal ikke begynne på ny boks. Spiser tranpiller, som jeg gjorde forrige gang, og lar det være med det.

Jeg fikk beskjed om å slutte på folat etter 3 mnd og i dag på første kontroll hos jordmor sa hun at jeg kunne begynne på tran eller omega 3 [:)] 

tar B vitamin med folat.. legen mener eg at eg bør ta de heile svangerskape ... ekje so veldi gla i tran so syns de helt grett å forstte me dei eg har

i går når jeg var til legen fikk jeg beskjed om å fortsette med folat resten av svangerskapet. hun synes det var veldig fint jeg tok omega3 også

ORIGINAL: Julia89

ORIGINAL: Linda og Peanut

i går når jeg var til legen fikk jeg beskjed om å fortsette med folat resten av svangerskapet. hun synes det var veldig fint jeg tok omega3 også

Åå?? Ikke det min lege sier, og ikke det som står på pakken heller.. [&:]

usikker jeg altså, men det min lege anbefalte meg. har hørt flere som har fått anbefalt dette av sin lege også. så jeg kommer til å fortsette iallefall.

dumt at de sier så forskjellig [:-]

Back
Topp