FOLAT!!

snuppelura13

Flørter med forumet
Var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at det var  blitt forsket på at vi skulle ta folat helt til vi sluttet og ammet..... men dette var opp til en hver enkelt da.... tenkte kanskje jeg skulle klare og fortelle dere noe nytt?! vet ikke om jeg klarte det men... hihi[;)]

Det jeg glemte og si var at de siste årene har det blitt født mange barn med adhd, og folat forebygget dette på en måte....

Hei igjen[:)]
Jeg personlig fikk beskjed hos legen om å slutte med folat. Dette anbefales i løpet av de første 3 månedene, også evt. i ukene før svangerskapet. Etter på er det visst ikke så bra med for mye vitamin B i kroppen, mente hun. Folat skulle forebygge en skjelden sykdom på skjelletet.

ja det var det jeg har fått beskjed om hele tiden også, men nå hadde de kommet frem til noe annet nå da, men det gjør de jo hele tiden så er ikke godt og vite hva en skal gjøre....... [:D]

har da noen tabletter igjen enda jeg.... skal ihvertfall ta dem til det blir tomt glass  [:)]

jeg tar vitaminer for gravide og der er det folat i,så da vil jeg tro at det er greit! [:)]  ingen har sagt til meg at jeg ikke kan ta de. får vel huske å spørre neste gang jeg skal til legen.

Jeg spiser Vitamineral, og det er det en valig dagsdose av folat i. Tror jeg holder meg til den jeg [:)]

Sniker meg inn her jeg. Folat er et vannløselig vitamin, så en kan ikke få for mye av det i kroppen. I mange land er det tilsatt folat i kornprodukter for at folk skal få mer folat i seg. Så det er ikke skadelig nei. Selv ikke etter 12 uker. Men veeeeldig viktig de første 12...

Back
Topp