folat

babytutta

Forumet er livet
tar ikke dette lengre, men tok det når vi var prøvere å håpa på en spire.. men tar dere de nå som dere er i prøverørsfasen??
tenkte ta begynne ta de 1-2 mnd før befruktninga kanskje...altså ca når en begynner på medisiner...
hva med dere andre da?? man kan vel ta folat når man har ivf?

ja man bør absolutt ta folat ved ivf[:)]
helst skal en vel gå på folat minst en måned før befruktning..
eg begynte noen uker før eg startet på medisinene her

Jeg begynte på folat da jeg fant ut at jeg var gravid for to år siden, men mistet to ganger det året. Og jeg har fortsatt siden jeg..spurte legen om det gikk greit å gå på det så lenge og det hadde ingenting å si.. det var bare å fortsette med å ta folat så lenge jeg prøvde å bli gravid. Litt vanskelig å starte to mnd før man planlegger å bli gravid for man vet jo aldri når det skjer...[:)] Så jeg har definitivt ville startet med folat så fort som mulig for å være på den sikre siden...[;)]

ORIGINAL: Bulla

Jeg har tatt disse de siste to årene..inneholder rett mengde folat,
i tillegg til "vanlige" vitaminer..alt i en pille,veldig greit[:)]

me too, tar de stort sett hver dag her .....

ok da begynner jeg på igjen i morgen tidlig...har gått på de lenge mens vi har vært prøvere, men slutta i september....så da begynner jeg igjen på de nå steden for å vente til over jul. takk for svar..[:)] dere er jammen meg goe å ha[:D]

Gikk paa folat en del maaneder naar jeg trodde vi var igang (men den gang ei) , men slutta en periode mens vi venta, for jeg syntes folat gir en ekkel smak paa alt (metalisk smak). Har begynt igjen naa da, legen sa jeg burde starte tre maaneder foer jeg regna med aa bli gravid..
Men , fortsatt ekkel bismak paa all mat naa..Andre som har den bivirkninga av folat??[8|]

har ikke merka noen smaker nei..er begynt igjen nå..

ikke merka noe av folaten her heller...

Jeg har gått på folat i fire år nå jeg. Tørr ikke slutte selvom det er en stund mellom vært forsøk. Dessuten har jeg jo fått den rutinen nå. Tar det sammen med omega 3 og multivitamin. Man kan jo plutselig bli gravid da, har jo hendt flere ganger med oss slitere. Så det tar jeg alltid.
Men noe rar smak har jeg aldri merka

Back
Topp