Folat

Pixie

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Julikulene 2020
Jeg kommer nok sikkert til å høre med legen også, bare så det er sagt. Men jeg lurer på om det er noen som vet hva men gjør om man hadde folsyre/B9 mangel før man ble gravid? Har gått på folat i litt over en mnd nå da mine verdier var lave. Er det er problem at jeg hadde mangel før svangerskap eller holder det å ta en tabelett foraqtt slik jeg gjorde før jeg ble gravid? :hungover:
 
Vet ikke om det er samme greie, men jeg har alltid hatt lavt nivå av folat i kroppen. Kroppen min sliter med å produsere det selv. Jeg kjøpte vanlig på apoteket, og tok en om dagen med forrige. Det gikk fint det :happy:
 
Jeg har tatt multivitaminer med 200microgram folat, i tillegg til vanlig 400 microgram folat siden legen sa det var bedre med 600 microgram enn 200 microgram me tanke på ett evt foster.. nå har jeg byttet multivitaminer så der er det 400 microgram i, så nå tar jeg bare det. Men har forstått det slik at det ikke er noe problem å ta høyere doser heller, hvertfall ikke helt i startet når det er som viktigst! Jeg hadde sikkert tatt dobbelt en liten periode, evt hørt med legen:)
 
Jeg og hadde folat mangel før jeg ble gravid. Men det var kanskje litt lenger siden enn deg da. Jeg hadde hvertfall klart å komme meg opp på normale verdier når jeg tok blodprøver nå. Så det kan jo ha hjulpet for deg også, men ville tatt nye blodprøver for å sjekke :)
 
Back
Topp