Folat

FrøkenTutt

Flørter med forumet
Tar mulitvitaminer som inneholder 400mcg Folat, det samme som rene Folat TBL har. Tar dere både mulitvitamin og Folat da? Det blir jo dobbel dose... Burde vel da være nok med bare mulitvitaminen??

Tar mulitvitaminer som inneholder 400mcg Folat, det samme som rene Folat TBL har. Tar dere både mulitvitamin og Folat da? Det blir jo dobbel dose... Burde vel da være nok med bare mulitvitaminen??

Jeg tar; på grunn av magesekkop, 2x multi; å fikk beskjed fra sykehuset igår om at dette da var tilstrekkelig med folat; så vil tro det samme gjelder for deg:p

Jeg har tatt bare folat siden vi sluttet på prevensjon og kjøpte sånn vitaminpakke for gravide i går. Da sa hun på apoteket at det gikk helt fint å fortsette å ta folaten i tillegg da den er vannløselig og kroppen tar bare det den trenger og skiller ut resten i urinen.
Jeg kommer til å fortsette å ta folat i tillegg da jeg erfaringsmessig må ta dobbel dose senere i graviditeten.

Jeg bruker de vitaminene fra apoteket. Litt vanskelig å svelge, da halsen min er litt trang. Må ta de en etter en og drikke masse vann etterpå. Da jeg var gravid med storesøster kasta jeg opp etter jeg tok de. Måtte dele pillene i to, så jeg fikk de ned.

Jeg ville ikke tatt folat i tillegg til multivitaminer med folat. Det skader antagelig ikke noe annet enn lommeboka, men du får i deg nok med en kilde. Man får jo også i seg folat naturlig fra f.eks brokkoli, spinat, kål osv.

Back
Topp