Folat

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
hvor lenge tar dere folat?
Jeg er i uke 16, og tenkte og ta de siste dagene jeg har igjen i boksen , holder vell til ut uken

Tar ut boksen jeg har. Er 14+2 nå, og er ikke så mange pillee igjen.

Jeg kjøpte en boks da jeg var rundt 8 uker på vei, for da gikk jeg tom for gravid-vitaminene mine. Den tar jeg av ca. annenhver dag (etter uke 12).

Fikk beskjed av legen om at jeg kunne kutte det ut nå og gjerne gå over til multivitaminer med omega3 istedet

Jeg er 16+1 i dag og fikk beskjed av legen min forrige kontroll om å ta folat fram til etter jul...

Jeg tar boksen ut, begynte sent og har litt igjen.

Fikk beskjed om å bruke opp det som er igjen i boksen etter å ha kommet over 12 uker og deretter gå over til bare omega kapsler :)

Det er vel primært første trimester det trengs mest. :) Jeg har slutta med ekstra folat, men tar B-vitaminer som bl.a inneholder folat, som jeg "alltid" har gjort.

Slutta med folat etter uke 12. Men var hos jordmor i dag, og hun anbefalte å ta jod, andre som har fått den beskjeden? o_O

Hadde tenkt å ta ferdig boksen, men fikk beskjed å begynne med noe gravid-multivitamin. Siden den inneholder folat også gidder jeg ikke ta dobbelt opp:bag:

Slutta med folat etter uke 12. Men var hos jordmor i dag, og hun anbefalte å ta jod, andre som har fått den beskjeden? o_O

Ja, det er litt nyere anbefalinger, tror jeg. Har ihvertfall vært endel artikler om det sånn akkurat i det siste.

Ikke sikkert alle jordmødre har fått det med seg ennå.

Jeg har tatt jod lenge. Eller Kelp da.

Ikke direkte, hun sa litt om variert kosthold slik at jeg fikk i meg nok jod, omega3 og -6 osv. Men ikke noe om tilskudd.

Ja var noe med hvit fisk og melk. Jeg spiser hvit fisk, men ikke 2 ganger i uken som de anbefalte :p også var det melk ja, og det liker jeg ikke. Men spiser melkeprodukter :D

Fikk beskjed om jeg ikke trengte og ta flere når jeg er kommet sp langt, men tar de Siste 3 dagene jeg har igjen i boksen , og fortsetter på mine multivitaminer med omega 3 i

Back
Topp