Folat

Isabells

Forelsket i forumet
Marsipanene 2019
Jeg vet man er anbefalt å ta folat til uke 12, er vel i dag ca 10+4 og har gått tom. Hvor viktig er det å ta nå de siste dagene? Er så lite fristende å kjøpe ny boks for bare noen dager:rolleyes: nevralrøret har vel stengt seg for lengst og jeg har heller aldri hatt noen folatmangel.

Las at ein burde fortsette å ta folat heile svangerskapet og ei stund etter fødsel. Hugsar ikkje kvar eg las det, men kan prøve å finne det ut [emoji4]

Jeg kjøpte multivitaminer som er for "vanlige" folk nå når jeg gikk tom. De inneholder anbefalt mengde folat til gravide, samt andre vitaminer og mineraler som er viktig for alle. De inneholder også jod, som er viktig at gravide får i seg nok av.

I denne multivitamin-pakken som er anbefalt frå 2. trinester er det 200 ug folat og ikkje 400 ug, slik som er anbefalt i 1. trimester.

Vedlegg

• IMG_0417.jpg
    IMG_0417.jpg
    183,4 KB · Visninger: 68
  • IMG_0418.jpg
    IMG_0418.jpg
    189,4 KB · Visninger: 73
Okei, tusen takk for svar, hadde disse multivitaminene sist jeg gikk gravid, så får kanskje kjøpe igjen de:)

Lurt med vitmaner med folsyre, jeg tar bare folsyre (folat) men spiser masse frukt utenom da.

Hvordan ser disse mumtivitamin greiene ut til gravide? Jeg tar trankapsler, de med sånn gulpe garanti hahaha...har ikke rapa tran i det hele tatt av dem :) holder ikke det om man generelt spiser rikt med frukt og annen mat.?

Fra tidligere svangerskap har jeg blitt fortalt at så lenge vi har et rikt og fint kosthold og mosjon, trenger vi ikke noe ekstra.

Jeg tar tran kapsler og folat. Folat har jeg blitt anbefalt tom. Uke 14

Jeg tar folat og multivitamin med jod og jern. Men tror ikke man egentlig trenger multivitamin, har hørt at man bare tisser det ut igjen ;)

Back
Topp