Folat

Lillingen

Forelsket i forumet
Husker dere å ta folat jenter ? [emoji4]

Ja, men hvis man leser om folsyre, som er det man får kjøpt på apoteket (den vanlige som heter folat), så hindrer den kroppen i å ta opp naturlig folat fra mat. Er nok litt motstridende, pluss at nevralrøret ofte lukkes før folk veit at de er gravide. Jeg har tatt folsyre siden før jeg ble gravid, men veit ikke heeeelt hvor stor effekt det har, jeg..

Ja, men hvis man leser om folsyre, som er det man får kjøpt på apoteket (den vanlige som heter folat), så hindrer den kroppen i å ta opp naturlig folat fra mat. Er nok litt motstridende, pluss at nevralrøret ofte lukkes før folk veit at de er gravide. Jeg har tatt folsyre siden før jeg ble gravid, men veit ikke heeeelt hvor stor effekt det har, jeg..
Jeg har kjøpt folat fra iherb jeg og tar i tillegg leverkapsler som har forlat i seg[emoji4] Har også lest at folsyre ikke er så effektivt, men det er bedre enn ingenting da[emoji4]

Tar det hver dag ja! En gang innimellom tar jeg en b-vitamin tablett med halvparten av folsyren vi anbefales daglig+ multivitamintablett som inneholder resten samt en rekke andre mineraler og vitaminer. Men tar den ikke så ofte da den inneholder a-vitamin og for mye av det kan skade fosteret.

Tar folat, en skje tran og en skje sanasol :p

Jess :) snart ferdig med en boks på 100 piller :) begynt å ta tran og magnesium i tillegg. Finnes ikke kvalm, så liker å tro magnesium har noe med det å gjøre :p

Ja,men var hos legen i dag. Ho anbefalte gravide å ta tran og eller d-vitamin ;-)

Back
Topp