Folat

Wish43

Forelsket i forumet
Hvor lenge tar dere det? Har dere stoppet, eller tar dere helt ut?

Jeg spiser multivitaminer som også inneholder folat, så kommer til å spise det i hvertfall 90 dager til...

Tar dere den "vanlige" B-vitaminen? Den man kjøper i matbutikken? For den er det jo folat i. Jeg har hvertfall brukt den. Håper det var riktig! :-P

Tar dere den "vanlige" B-vitaminen? Den man kjøper i matbutikken? For den er det jo folat i. Jeg har hvertfall brukt den. Håper det var riktig! :p

Sniker fra juni og sykepleierstudent :) Folat må kjøpes reseptfritt på apoteket - Nycoplus Folsyre 0,4 milligram - det er det beste for gravide. Du må hvertfall forsikre deg om at du får i deg 400 mikrogram folat/folsyre for dagen, fram til og med uke 12. Etter uke 12 er det ikke nødvendig med tilskudd, evt. multivitaminer :) de fleste får i seg nok folat gjennom kosten

Blitt dårligere og dårligere på å huske det siden uke 9 eller noe. Men tenkte prøve ta boksen ut i alle fall.

Sniker fra juni og sykepleierstudent :) Folat må kjøpes reseptfritt på apoteket - Nycoplus Folsyre 0,4 milligram - det er det beste for gravide. Du må hvertfall forsikre deg om at du får i deg 400 mikrogram folat/folsyre for dagen, fram til og med uke 12. Etter uke 12 er det ikke nødvendig med tilskudd, evt. multivitaminer :) de fleste får i seg nok folat gjennom kosten

Oida, jeg må sjekke om det var nok i den jeg brukte! Det er nok uansett for sent [emoji51]

Jeg har kjøpt folat i danmark. Fungerer nok den også selv om den ikke het nycoplus ;-) Men nå er boksen snart tom så da stopper jeg nok med dem. Har spist folat i snart tre år siden vi tross alt har vært prøvere og ikke visst når det kom til å klaffe :-) Fortsetter med omega 3 og kalsium. Litt dårlig til å drikke melk...

Jeg har det i multivitaminene mine, så får litt der, sluttet med rein folat i uke 13 :)

Er det noen speisell grunn til at dere spiser multivitamin?

Var i uke 5 og i uke 12 å tok blodprøver hos legen. Manglet ingenting av verken det ene eller det andre så han så ingen hensikt med at jeg skulle ta noe vitamintilskudd utenom folat. Jordmor bekreftet dette.

Har fortsatt igjen i boksen så fullfører bare til det er tomt :) Tar også omega-3 og D-vitamintilskudd som jeg kommer til å fortsette med :)

Legen sa at jeg skulle slutte etter fullgåtte 12 uker, så da ble jeg ferdig på søndag [emoji106] D-vitamintilskudd og Omega 3 er anbefalt ut svangerskapet, ellers skal man få i seg det man trenger av vitaminer og mineraler gjennom et variert og sunt kosthold [emoji4]

Back
Topp