Folat

Jeg tar til boksen er tom og så gir jeg meg. Har beholdning til ca uke 14 ser det ut som.

Snakket med gyn hun sier trenger ikke ta etter uke 12.
Så jeg sluttet etter uke 12

Husker jeg fikk beskjed om å fortsette med det ettet 12 uker forrige gang. Så jeg fortsetter bare :)

Forskning viser at folat reduserer antall tilfeller med svangerskapsforgiftning!! Og burde dermed tas i hele graviditeten!! Skal se om jeg finner tilbake til linken!!

Jeg tar til pakka er tom. Jeg hadde en del siden jeg kjøpte en del pakker mens vi prøvde, har tatt folat siden januar. Jeg har til uke 17 ser det ut som, vurderer å ta ut svangerskapet med mindre jeg fortsetter å bli like kvalm etter å ha tatt de.. Er 14+1 nå

Jeg har nok folat til uke 15-16, tror jeg, så jeg kommer til å ta til det blir tomt. Folat er uansett et vannløselig vitamin og man kan dermed ikke bli "overdosert".

Tenkte å ta gravid-vitaminer annenhver dag, for å spare litt penger.

Jeg tenker at så lenge jeg ikke har fått påvist mangel så er det litt bortkastede penger å ta andre tilskudd enn hva legen har sagt..

Legen sa at jeg skulle ta boksen tom så kunne jeg slutte. Hun anbefalte tran gjennom hele svangerskapet.

Det er lurt ellers også :)
Tar kapsler jeg. Takler ikke tran smaken :p
Jeg skulle være sååå flink og ta tran, så når jeg fant ut at jeg var gravid, kjøpte jeg såklart den største flaska på butikken. Kjøpte trankapsler i tilfelle. Jeg har fått i meg 2 skjeer på 11 uker... Så den flaska går nok snart i søpla! :P

Jeg skulle være sååå flink og ta tran, så når jeg fant ut at jeg var gravid, kjøpte jeg såklart den største flaska på butikken. Kjøpte trankapsler i tilfelle. Jeg har fått i meg 2 skjeer på 11 uker... Så den flaska går nok snart i søpla! :P

Hehe, kapsler er mye enklere :)

Back
Topp