Folat

Måneogsol

Forelsket i forumet
Jeg kaster alltid opp etter å ha tatt den tabletten. Så da har jeg doppet det noen ganger og har dårlig samvittighet. Noen fler som reagerer på de?
 
Huff, stakkars! Da ville jeg heller ha fokusert på å få i meg mat som er rik på folat :) Ta en Google-runde så dukker det nok opp litt info.
 
Men hva er de nye anbefalingene mtp folat?
Noen sier at man kan slutte til uke 12 el ta ferdig boksen, mens andre hører jeg sier at man skal fortsette ut svangerskapet?
 
Screenshot_2016-01-10-11-55-20.png
 
Screenshot_2016-01-10-11-55-31.png
 
Screenshot_2016-01-10-11-55-37.png
 
Ergo jeg kan ikke ta dobbel dose multivitaminer som planlagt iallefall...
 
Men står da 0.2 etter 3.mnd og da kan jeg ta multivitaminer bare, da denne inneholder 0.2 mikrogram :)
 
Vil det si at vi som har bikka 12 uker bør slutte å ta tablettene? Jeg har en gravidpakke fra Nycomed nå, men skal over på multivitaminer som inneholder folat når Nycomed gravid er tom :)

Ja virker sånn :)
Holder med 0.2 mikrogram og det er det i multivitaminer :)dette bør vi ta gjennom resten av svangerskapet :)
 
Mener mg :)
 
Ja virker sånn :)
Holder med 0.2 mikrogram og det er det i multivitaminer :)dette bør vi ta gjennom resten av svangerskapet :)
Oki :) da går jeg over på dem neste uke ;) må ta ferdig siste brettet først. Kosta så mye :p
 
jeg blir heldigvis ikke dårlig av de. og jeg fortsetter å ta de selvom jeg er over 12 uker :p tømmer boksen jeg :)
 
Usj, burde ha gjort noe med det for noen uker siden. Har enten ikke tatt de eller kastet opp like etter. Håper det går bra med minniesene! Stikker på apoteket og hører med de damene og får kjøpe meg noe multivitaminer.
 
Back
Topp