Folat

Sist tok jeg litt lengre enn 12 uker, bare for å være "sikker" ;) gjør sikkert det nå også, spesielt hvis glasset nærmer seg tomt, da spiser jeg bare opp :p
 
Ja jeg er 9eller 10 uker . Så har jeg bare en uke eller to igjen i glasset, så lurer på om jeg må kjøpe et nytt eller bare stoppe da?
 
Bare fortsetter til det er tomt jeg:-) Det vil si at jeg er rundt 16 uker når jeg er ferdig :P
 
Retningslinjene går jo til uke 12, men vet det har blitt diskutert i det siste om den anbefalinga skal økes. Så jeg fortsetter etter de 12 ukene.
 
Jeg fortsetter til boksen er tomt jeg.
 
Spiser opp glasset tenker jeg, blir en god del lenger en uke 12 da, nærmere 16-17 tror jeg...
 
Jeg fikk anbefalt at jeg godt kunne ta det ut svangerskapet men det er de første 12 ukene det er viktigst:)
 
Ingen hensikt etter 12 uker. Fikk heg beskjed om
Det kan diskuteres. Jeg hadde mangel på folat etter fødsel så jeg kunne med fordel ha fortsatt etter uke 12 :-) Kroppen kvitter seg med det som blir til overs uansett, så det skader i allefall ikke å ta "for lenge" :-)
 
Nei så klart hvis man har lite av det så blir det jo for egen del men når det gjalt for å forebygge ryggmargsbrokk så har ikke det noen hensikt etter uke 12. Men det sier jo legen ifra om. Her er det folat i multivitaminene jeg tar så får det i meg uansett. Men det ekstra tilskuddet som er dobbelt av dosen trenger man ikke på samme måten
 
Sniker fra januar;) Jordmor sa til meg at jeg skulle ta folat ut uke 13, altså til jeg er 14+0:)
 
Jeg leste et sted at man burde begynne med folat allerede fra man prøvde å bli gravid, så smartingen meg kjøpte intet mindre enn 3 brett à 60 tabletter, regnet med det skulle ta noen måneder før vi klarte å få klaff. Så har fortsatt to brett igjen.. Føler aldri det tar slutt :p
 
Jeg leste et sted at man burde begynne med folat allerede fra man prøvde å bli gravid, så smartingen meg kjøpte intet mindre enn 3 brett à 60 tabletter, regnet med det skulle ta noen måneder før vi klarte å få klaff. Så har fortsatt to brett igjen.. Føler aldri det tar slutt :p
Brett? Har glass/boks jeg :p
 
har ingen hensikt å ta det lenger enn 12 uker...
 
Back
Topp