Folat

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Folat trenger man bare å bruke til man er 12 uker? Jeg er 12 uker i morgen. Trenger ikke fortsette nå? Vil ikke åpne en ny pakke unødvendig. Siste på plata for idag :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er også 12 uker i morgen så lurer på det samme:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei da kan dere slutte å ta :-)

Nei trenger ikke det ;-) det
som lages av organer er laga, den viktigste perioden, som er de første ukene, er over så du trenger ikke det ;-)

Jeg fikk beskjed av JM å ta folat til uke 14. 13+2 nå så jeg tenkte å stoppe på 14 for sikkerhetsskyld, men har hørt av andre at man kan stoppe på uke 12 :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Faktisk ikke nødvendig å ta etter uke 10 for da er ryggmargen lukket :) men de sier uke 12 fordi det ikke skader å ta folat og det kan hende man teller feil og er kortere på vei enn man tror

Tenker å ta ut pakken, men tok ikke før jeg ble gravid, regnte ikke ned det skulle skje så fort.... Og trodde ikke på det de første dagene uten mens...

Sent from my iPhone using BV Forum

Fordi vi hadde prøvd så lenge uten å få det til (jeg gikk på tre pergotimekurer totalt) ble jeg litt slackere med folaten etterhvert (gidder ikke ta en pille daglig i halvannet år...), så før og da jeg ble gravid tok jeg den kanskje et par-tre ganger i uka... Bedre enn ingenting da, hehe. Da jeg begynte å fatte mistanke (tok progesteron prøve dag 21 av syklusen som var skyhøy og gynekologen ringte meg på mobilen og sa det var sannsynlig at jeg var gravid) skjerpet jeg inntaket, og tok deretter daglig fram til midt mellom uke 11 og 12. Har også prøvd å ta omega 3 daglig

Fordi vi hadde prøvd så lenge uten å få det til (jeg gikk på tre pergotimekurer totalt) ble jeg litt slackere med folaten etterhvert (gidder ikke ta en pille daglig i halvannet år...), så før og da jeg ble gravid tok jeg den kanskje et par-tre ganger i uka... Bedre enn ingenting da, hehe. Da jeg begynte å fatte mistanke (tok progesteron prøve dag 21 av syklusen som var skyhøy og gynekologen ringte meg på mobilen og sa det var sannsynlig at jeg var gravid) skjerpet jeg inntaket, og tok deretter daglig fram til midt mellom uke 11 og 12. Har også prøvd å ta omega 3 daglig
Tenkte jeg å skal byne på omega3.. noen tips for å få det ned uten tull og ettersmak..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Men er det skadelig for babys å ta folat etter uke12? Jeg får såååååå fine negler nemlig :-p

♡ mamman til Emilie og lille julegaven ♡

Back
Topp