Folat

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Slutter dere å ta det så snart dere bikker 12 uker eller tar dere det lengre?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg tar det leger. Det er rett og slett fordi de inngår i min daglige vitamindose :p Kunne sikkert funnet noe som ikke inneholder folat, men det gidder jeg ikke :p Er ikke akkurat skadelig, hehe :)

Jeg ble anbefalt av legen å spise folat til boksen er tom selv om jeg da går godt over de 12 ukene..

Ok da tar jeg ferdig boksen iallefall:) er 12 uker i morgen, og har vel tabletter for 1-2 uker igjen..

Legen min sa jeg skulle begynne med multivitaminer etter uke 12, det er folat i de, men ikke like mye som i en ren folattabelett :) og så er det jern, d vitamin og alt mulig annet jeg trenger :)

Tror det var d vitamin som var vanlig å ha litt lite av som gravid.. Men om man drikker melk så går det vel bra, men mange som ikke gjør det..

I tillegg til folat så tar jeg dobbel dose omega3 høykonsentrert pga d vit mangel. Samt at jeg spiser (prøver i allefall når kvalmen ikke er så ille) endel fisk og grønnsaker :)

Tenker jeg kjører på til boksen er tom hvertfall :)

Legen min sa jeg skulle begynne med multivitaminer etter uke 12, det er folat i de, men ikke like mye som i en ren folattabelett :) og så er det jern, d vitamin og alt mulig annet jeg trenger :)
Samme sa legen min :)
Jeg må også ta ekstra kalsium da jeg tidvis spiser lite melkeprodukter. Tåler det ikke så godt.

Regner med jeg går over til å spise bare multivitamin etter uke 12.

Jeg har gått på pakken som heter "gravid" fram til uke 10.Skulle egentlig bruke de helt til uke 12, men de var tom på apoteket, så jeg kjøpte heller neste pakke som er ment fra 2. trimester. Gjennom disse skal man få det man trenger i løpet av en dag. (det er fire tabletter pr dag). I tillegg tar jeg B-vitamin da det hjelper på hår og negler, og det er vitaminer som ikke skader å ta for mye av.
Flere som bruker disse? Er litt usikker på om de holder, men flere apotek som mener det, så stoler på det enn så lenge :)

Jeg tar så langt jeg gidder. Blir ikke noe bedre i kvalmen av disse tablettene, lurer på om det er den blå i første trimester og den rød i andre trimester som gjør meg dårlig. Men tar det nå allikevel.

Tar ikke folat, for kaster så opp at de kommer i retur:(

Back
Topp