Folat

Mommy Bea

Betatt av forumet
Har alle startet med folat her? Hvor lenge har dere tatt det?

Vi planla at vi skulle prøve på barn nr.2 bare to uker før befruktning, men dessverre gjorde den travle hverdagen at jeg glemte å starte på folat med en gang. Nå begynte jeg for tre dager siden og krysser fingrene for at det går greit :)

Jeg startet for litt over en måned siden, men må innrømme at jeg ikke alltid husker på å ta det hver dag:eek:

Har tatt det etter EL de tre siste gangene, og når jeg mistenkte graviditet så begynte jeg igjen. Vitaminer, mineraler og greier ;)

Begynte når vi fant ut at vi skulle prøve. Ca 2 uker siden....

Tatt det i en måned ca, begynte å ta når vi bestemte oss for å prøve ;) Men med fysste og andre mann tok jeg ikke folat og de er nå friske og raske begge to!

Begynte å ta folat da vi besteme oss for å prøve på nr. 2. Ved forje graviditet startet jeg en mnd før jeg ble gravid ;)

tatt folat siden juni, da vi begynte å prøve igjen etter dødfødselen.

Nei det er ikke forsent, man skal ta det de 3 første mnd av svangerskapet. Men de anbefaler å starte før man blir gravid.

Aldri for sent å starte med folat vet du ;) Forrige gang startet jeg før vi ble gravide, denne gangen startet jeg etter jeg ble gravid pga veldig rask beslutning om å prøve på nr.2 :)

Ikke for sent å starte, men lurt å gjøre det så fort som mulig. Også finner du folat i brokkoli og spinat også. Jeg har vel tatt folat i noen uker. Kanskje en måned.

Dytter litt på denne for å minne alle på å ta folat :)

Jeg har tatt folat siden spiralen forsvant i mai. Nå som jeg er gravid kjøper jeg de pakkene for gravide som bl.a inneholder folat.

Jeg begynte da jeg var over 5 uker på vei, visste ikke jeg var gravid før. Legen som sa til meg at jeg måtte ta det, ante ikke det jeg :)

Back
Topp